Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

De sponsor: ‘Het is de geboorteplek van het bedrijf’

02 mei 2008 - 15:01ActueelInnovatie & TransformatieBIT
Rian van Heur
Rian van Heur

Internetserviceprovider BIT werd opgericht aan de bar van een tafeltennisclub. Toen deze club een nieuwe sponsor zocht, besloot BIT zijn naam aan de club te verbinden.

Bedrijf: BIT
Sponsort: Tafeltennisvereniging BIT

Michel van Osenbruggen, directeur van BIT

De naam van het bedrijf is dezelfde als die van de vereniging. Is dat toevallig?
Het bedrijf BIT is eigendom van twee aandeelhouders, waar ik er een van ben. Die twee aandeelhouders zijn allebei tafeltennissers. We speelden allebei bij een andere vereniging, maar zijn elkaar bij de bar bij een vereniging tegengekomen. Daar hebben we gepraat over internet en technologie. Eigenlijk is deze club de geboorteplek van het bedrijf BIT.
Toen we erachter kwamen dat deze club een nieuwe sponsor zocht, hebben we aangegeven dat wij de vereniging wel wilden sponsoren. Deze club heette eigenlijk altijd naar de hoofdsponsor, vandaar dat ze onze naam hebben overgenomen.

Doet de sponsoring ook nog goede dingen voor jullie imago?
Nee, maar dat is ook niet de insteek. Dit is een armlastige vereniging, dat de reden dat wij willen sponsoren. Tafeltennisverenigingen vallen bij het gemeentebeleid meestal buiten de boot. Voetbalverenigingen hebben het wat dat betreft makkelijker.

Is er wel overeenkomst tussen het imago van tafeltennis en het imago van BIT?
Daar heb ik nooit echt bij stilgestaan. Tafeltennis is een gemoedelijke sport. Er is niet zoiets als voetbalvandalisme. Tafeltennis is ook relatief onbekend. BIT is tussen de grote telecomgiganten ook maar kleine onbekende speler.

Hoeveel geld betalen jullie voor de sponsoring?
Het precieze bedrag weet ik niet. Het gaat om ongeveer duizenden euro's per jaar. We hebben wel besloten het bedrag jaarlijks te indexeren. Het moet wel een beetje in verhouding blijven.

En wat krijgen jullie daarvoor?
De naam staat op de clubkleding en op het pand. De club heeft wel een eigen logo. Doordat de club dezelfde naam heeft als het bedrijf worden we wel genoemd in de krant.

En werkt dat?
We horen wel dat mensen onze naam kennen omdat ze het in de krant hebben gezien. Er zijn natuurlijk wel ict-managers of andere verantwoordelijken die in Ede wonen en die over de club lezen in de krant.
Ik hoop dat mensen ons zo een sympathiek bedrijf vinden, juist omdat de sponsoring geen commercieel doel heeft.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Nederland is autogek’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Niet om ons op de borst te kloppen’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘De medewerkers bepalen wat we sponsoren’

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    De sponsor: ‘Het is een laagdrempelig toernooi’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    De sponsor: ‘Het gaat om het teambelang’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Sponsoring: ‘Roeien is geen omstreden sport’

    Eén reactie op “De sponsor: ‘Het is de geboorteplek van het bedrijf’”

    1. Mark Peter schreef:
      5 mei 2008 om 20:09

      De sponsor: ‘Het is de geboorteplek van het bedrijf’,
      Moet eigenlijk zijn:
      De sponsor: ‘Het is de Bank van de Hypotheek’.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs