Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Microsoft zet in op conceptuele reclame

20 mei 2008 - 17:45ActueelCloud & InfrastructuurMicrosoft

Ongeveer 80 procent van de omzet van de advertentiediensten van Microsoft komt uit display advertising. Toch wil de organisatie in Nederland ook meer inzetten op conceptuele reclame als bijvoorbeeld Advertiser Funded Programming.

"De adverteerders zijn hier nog wat huiverig voor. Vanuit de lopende campagnes kijkt Microsoft wat er op dit gebied wel en niet werkt en hoe interactiviteit op gang komt. Onderzoeken aan de hand campagnes moeten adverteerders kunnen bewijzen wat wel effect heeft", aldus Smit.

Het merk waarin Microsoft zijn advertentiediensten heeft gebundeld, Microsoft Digital Advertising Solutions, verandert dinsdag zijn naam in Microsoft Advertising. De dienst wordt in juni uitgebreid met eerder overgenomen bedrijven als Screentonic, aQuantive en Massive.

Met de naamsverandering willen we alle op de consumentenmarkt gerichte diensten bij elkaar brengen. Het consumentgericht denken staat dan ook voorop. Bij nieuwe innovaties, een nieuw tijdperk, hoort een nieuwe naam", zegt Jacqueline Smit Country Manager Online Services Group bij Microsoft. Als het even kan moet de term adverteren worden geherdefinieerd. "Het gaat om meer dan naamsbekendheid alleen. Er zijn nu ook non-spot-evenementen. Concepting, media, advertising: alles neem je mee."

"Twee jaar geleden was er nog een groei in de advertentiemarkt. Nu is er sprake van een stagnatie bij een groei van 8 tot 10 procent. Iedereen is zich opnieuw aan het uitvinden. De interactie met de consument is hierin erg belangrijk geworden", verklaart Smit. Volgens de Country Manager is de huidige stagnatie in de advertentiemarkt dan ook nodig om de volgende stap te kunnen zetten.

Adverteerders kunnen wereldwijd miljoenen unieke bezoekers per maand bereiken op het MSN netwerk en daarnaast ‘miljoenen meer’ via Windows Live, Xbox, Office online en Live Search. "Voor adverteerders is het ingewikkeld om met goede advertentieconcepten te komen om de dialoog aan te gaan met de consument", meent Smit.

Op basis van profielen in het netwerk wil Microsoft met opt-in komen tot een effectieve vorm van communicatie. Daarvoor zet de organisatie aQauntive in. Screentonic wordt gebruikt voor mobiel adverteren en Massive voor de gamingindustrie.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Servers onder de loep – Een nieuw tijdperk

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging. De toekomst van serverbeheer.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    Open Webconcept levert AI-oplossing vo...

    Hoe bescherm je persoonsgegevens in documenten die je als overheid wil delen of hergebruiken? Het project ‘Anonimiseren met LLM’ –...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overheid

    VVD: wij willen een ‘AcICT on steroids’

    Cloud & Infrastructuur

    Investering van twee miljoen in sociaal sportnetwerk CityLegends  

    Governance & Privacy

    Norea onderstreept waarschuwing soevereiniteit AFM en DNB

    Philipp Strasmann Cybersecurity
    Security & Awareness

    De onvermijdelijke verschuiving naar preëmptieve cyberbeveiliging

    TPU
    Data & AI

    Kort: Google en Anthropic in tpu-deal van vele miljarden, Clippy is Back! (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Personeelskosten en cloudgebruik drijven ict-kosten gemeenten op

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs