Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Microsoft zet in op conceptuele reclame

20 mei 2008 - 17:45ActueelCloud & InfrastructuurMicrosoft

Ongeveer 80 procent van de omzet van de advertentiediensten van Microsoft komt uit display advertising. Toch wil de organisatie in Nederland ook meer inzetten op conceptuele reclame als bijvoorbeeld Advertiser Funded Programming.

"De adverteerders zijn hier nog wat huiverig voor. Vanuit de lopende campagnes kijkt Microsoft wat er op dit gebied wel en niet werkt en hoe interactiviteit op gang komt. Onderzoeken aan de hand campagnes moeten adverteerders kunnen bewijzen wat wel effect heeft", aldus Smit.

Het merk waarin Microsoft zijn advertentiediensten heeft gebundeld, Microsoft Digital Advertising Solutions, verandert dinsdag zijn naam in Microsoft Advertising. De dienst wordt in juni uitgebreid met eerder overgenomen bedrijven als Screentonic, aQuantive en Massive.

Met de naamsverandering willen we alle op de consumentenmarkt gerichte diensten bij elkaar brengen. Het consumentgericht denken staat dan ook voorop. Bij nieuwe innovaties, een nieuw tijdperk, hoort een nieuwe naam", zegt Jacqueline Smit Country Manager Online Services Group bij Microsoft. Als het even kan moet de term adverteren worden geherdefinieerd. "Het gaat om meer dan naamsbekendheid alleen. Er zijn nu ook non-spot-evenementen. Concepting, media, advertising: alles neem je mee."

"Twee jaar geleden was er nog een groei in de advertentiemarkt. Nu is er sprake van een stagnatie bij een groei van 8 tot 10 procent. Iedereen is zich opnieuw aan het uitvinden. De interactie met de consument is hierin erg belangrijk geworden", verklaart Smit. Volgens de Country Manager is de huidige stagnatie in de advertentiemarkt dan ook nodig om de volgende stap te kunnen zetten.

Adverteerders kunnen wereldwijd miljoenen unieke bezoekers per maand bereiken op het MSN netwerk en daarnaast ‘miljoenen meer’ via Windows Live, Xbox, Office online en Live Search. "Voor adverteerders is het ingewikkeld om met goede advertentieconcepten te komen om de dialoog aan te gaan met de consument", meent Smit.

Op basis van profielen in het netwerk wil Microsoft met opt-in komen tot een effectieve vorm van communicatie. Daarvoor zet de organisatie aQauntive in. Screentonic wordt gebruikt voor mobiel adverteren en Massive voor de gamingindustrie.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Fokken met data

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Introductie van sase in het netwerk: eenvoudiger beheer en lagere kosten

    Handen
    ActueelSoftware & Development

    Workday en Randstad slaan handen ineen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Inzicht in kwetsbaarheden aanvalsoppervlak gaat voor budget

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Eigen datacenter, colocatie of cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs