Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘Resellers onderschatten belang internet voor MKB’

26 september 2008 - 08:10ActueelGovernance & PrivacySpicyLemon
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Resellers onderschatten het belang van internet voor het mkb, blijkt uit onderzoek van beveiligingsspecialist SpicyLemon.

Bijna 43 procent van de ondernemingen in het mkb heeft wel eens te maken gehad met een virus. Om vervolgens een bedrijf te vinden dat kan helpen met een oplossing, gebruikt 33 procent het internet. Dat blijkt uit onderzoek van SpicyLemon.

SpicyLemon ondervroeg zowel dealers als mkb’ers over hoe een relatie tussen de twee ontstaat. Hoewel beiden internet als belangrijkste middel van informatievoorziening zien, lopen de ideeën over het belang ervan uiteen. Dealers schatten de invloed lager in (22 procent) dan het mkb (33 procent). Daarentegen verwachten ze meer van reclame-uitingen (16 procent), dan hun mkb-klanten (8 procent).

Na het internet vormen bij beide partijen zakelijke relaties (22 procent) de populairste manier van in contact komen. Een bestaande relatie tussen reseller en mkb-onderneming, privé dan wel zakelijk, vormt de derde manier om de software te vinden. Advies van privécontacten weegt volgens het mkb iets zwaarder (19 procent) dan de dealer denkt (16 procent).

Nienke Ryan, product- en strategiemanager bij SpicyLemon: "Uit eerder onderzoek van ons bleek dat de informatievoorziening over beveiligingsproducten vanuit leveranciers richting klant als zeer belangrijk werd beschouwd, maar dat die informatievoorziening niet altijd op niveau was. Daarom hebben we nu zowel dealers als mkb-bedrijven ondervraagd om na te gaan of zij hetzelfde denken over de verschillende informatiekanalen. Daaruit blijkt dat vooral de perceptie van het belang van sommige kanalen uiteenloopt."

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    ActueelGovernance & Privacy

    Kort: AIV waarschuwt Nederland, Centric verwerft meerderheidsbelang in Twelve (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Van data-marktplaatsen tot dark data: de rol van authenticiteit in ai

    OpinieSecurity & Awareness

    Iot-beveiliging: het vergeten risico in cybersecuritystrategie

    Europese Unie
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Geen one-fits-all-oplossing voor soevereine EU-cloud

    lui
    OpinieInnovatie & Transformatie

    Waarom ‘leverancier van jouw leverancier’ groot risico kan zijn

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs