Channel marketing specialist Into Marketing zegt met zijn expertise spelers uit de ict-vakhandel te kunnen helpen hun winstgevendheid te vergroten. Dat gebeurt vooral door de samenwerking tussen partners te verbeteren.
Into Marketing biedt advies, projectmanagement en interim-management op het gebied van databasemarketing (crm) en channel marketing. Het bedrijf wordt geleid door Erik Jan Koedijk (ex-Nokia) en Tom de Waard. Koedijk zegt leveranciers, distributeurs en resellers te helpen bij de opbouw van partnerprogramma’s. "We werken nauw samen met bedrijven die werken via indirecte kanalen. Wij zorgen dat die kanalen op het gebied van channel marketing geoptimaliseerd worden. Channel marketing wordt steeds complexer. Je hebt te maken met offline en online marketing en met fullfilment en met de groei van nieuwe media en sociale online netwerken, zoals LinkedIn en Hyves. Wij bouwen een ecosysteem met al deze onderdelen, waardoor we moderne en goede kanaalprogramma’s kunnen opzetten. We kunnen bijvoorbeeld ‘Quick Audits’ uitvoeren, voor resellers, retailers en winkelketens, over hoe ze hun marketingprogramma in 2009 willen uitvoeren."
De channel marketing aanpak van Into Marketing is gericht op optimalisatie van betrekkingen met var’s (wederverkopers) en kanaalpartners met het oog op een optimale verkoopomzet binnen een redelijke termijn. Aangezien de medewerkers van Into Marketing al tal van kanaalpartnerprogramma’s hebben geanalyseerd en vergeleken op verschillende verticale markten, zijn zowel de werkmethoden als de onderscheidende factoren bekend, waardoor klanten volgens Into Marketing ook concurrentievoordeel kunnen creëren. Vanwege de zachte meetbare variabelen is de effectiviteit en het beeld van programma’s vaak moeilijk vast te stellen. De basis voor het optimalisatieproces wordt gevormd door de overtuiging van Into Marketing dat partners tegenwoordig niet puur op zoek zijn naar de beste marges en voldoende trainingsvoorzieningen, maar naar echte samenwerkingsverbanden, waardoor ze hun resultaat kunnen verbeteren.
Into Marketing werkt nauw samen met grote ict-leveranciers. Zo steunde het bedrijf HP-resellers om hun business inzichtelijker te maken door klantenbestanden beter te analyseren en te gebruiken. Verder werkt het bedrijf nauw samen met andere grotere partijen uit de ict, zoals Nokia, Philips, Vodafone en Ziggo.