Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Steeds meer bedrijven ontdekken Web TV

23 oktober 2008 - 11:113 minuten leestijdActueelCloud & InfrastructuurQuadia
Redactie Computable
Redactie Computable

Quadia Web TV, heeft haar videoverkeer in de periode 2005 – 2008 met 1400% zien groeien. De belangrijkste reden voor deze sterke groei is dat steeds meer organisaties tot de ontdekking komen dat zij met Web TV belangrijke zakelijke voordelen én aanzienlijke kostenbesparingen kunnen realiseren.

Quadia heeft haar klantenkring de afgelopen jaren enorm kunnen uitbreiden. Daarnaast hebben ook de toename van het aantal kijkers, de verlenging van de gemiddelde kijktijd en de verhoogde kwaliteit van internetvideo bijgedragen aan de groei van Quadia’s videoverkeer.

Steeds meer organisaties zetten Web TV in als alternatief voor bijvoorbeeld informatiebijeenkomsten, seminars en congressen, maar ook voor productpromoties, trainingen en interne communicatie. Niet alleen levert deze vorm van communicatie aanzienlijke kostenbesparingen op, ook blijkt Web TV te resulteren in een verhoging van de klanttevredenheid en een verbeterde en efficiëntere manier van kennisoverdracht en leadgeneratie.

Quadia Web TV heeft haar videoverkeer (gemeten in terrabytes) de afgelopen drie jaar dan ook zien toenemen, met maar liefst 1400%. Dat is 600% meer dan de markt in zijn totaliteit, die volgens het Amerikaanse bedrijf Akamai Technologies (een van de grootste dienstverleners op het gebied van distributie van online content en bedrijfsprocessen) in diezelfde periode een groei liet zien van 800%.

"Organisaties zetten Web TV steeds vaker in om gericht en interactief te communiceren. Enkele bedrijven, zoals ABN AMRO, starten zelfs hun eigen Web TV-kanaal, met eigen programma’s gericht op de voor hen belangrijkste doelgroepen", aldus Nico Verspaget, Algemeen Directeur van Quadia. "De markt professionaliseert in sneltreinvaart en steeds meer organisaties zoeken samenwerking met een partner die de expertise, innovativiteit en kwaliteit in huis heeft om de zakelijke voordelen van Web TV optimaal te benutten. Als pionier op het gebied van Web TV beschikt Quadia over de deskundigheid en ervaring waar deze organisaties behoefte aan hebben."

Meer kijkers en langere kijktijd

Ook voor kijkers wordt Web TV steeds belangrijker, met name doordat internetvideo informatierijk en laagdrempelig is en grote tijd- en kostenbesparingen oplevert, zonder dat dit ten koste gaat van mogelijkheden voor interactie en communicatie. Zo is het aantal kijkers de afgelopen jaren sterk toegenomen en is door de toegenomen doelgroepgerichtheid van de klanten van Quadia, de gemiddelde kijktijd toegenomen. Ook vereist de sterk verbeterde kwaliteit van internetvideo meer bandbreedte.

Verspaget: "Web TV is een volwassen medium aan het worden, dat een duidelijke plaats in de marketingmix van organisaties verdient. Dat blijkt bijvoorbeeld ook uit het feit dat adverteerders steeds vaker kiezen voor Web TV: volgens de laatste voorspellingen van onderzoeksbureau Emarketer zullen de uitgaven van adverteerders binnen dit segment tot 2013 maar liefst vertienvoudigen."

Meer over

Architectuur

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Nieuw kantoor Salesforce NL, videobellers in problemen, overheid omarmt ai-agents, 40 mln. voor defensie-tech Keen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Google vergroot soevereiniteit-opties van clouddiensten

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Google Cloud verzekert klanten: Amerikaanse afkomst belemmert data-soevereiniteit niet

    ActueelCarrière

    Kort: Atos benoemt Benelux-hoofd ai-tak, Eset-rapport, Sioux naar Singapore, Dell vernieuwt AI Factory

    deal overeenkomst partner samenwerking akkoord
    ActueelCarrière

    Bonden akkoord met nieuwe ICK-cao 2025-2026

    Architectuur
    OpinieCarrière

    Architectuur is meer dan alleen techniek

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs