Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Multichannel-marketing vergroot naamsbekendheid en winst organisaties

25 november 2008 - 13:02ActueelInnovatie & Transformatie

Marketing via verschillende kanalen speelt een steeds grotere rol bij organisaties die zich richten op B2C of B2B. Dit blijkt uit een onderzoek gehouden onder bezoekers van de Multichannel-Summit 2008 in Nederland en Zwitserland. De summit werd onlangs georganiseerd door hybris, leverancier van multichannel communicatie- en e-commerce software, samen met partner Unic Internet Solutions.

Het onderzoek wijst uit dat gerichte marketing via verschillende kanalen – zoals webwinkels, gedrukte catalogi en fysieke winkels – kan helpen om nieuwe doelgroepen te bereiken en naamsbekendheid te vergroten. Dit laatste is voor het merendeel van de respondenten de voornaamste reden om te starten met multichannel-marketing. Daarnaast helpt marketing via verschillende kanalen de klantgerichtheid van organisaties te vergroten en concurrentievoordeel te behalen. De meerderheid van de respondenten (72 procent) ziet multichannel-marketing als een must voor hun organisatie.

Uit de resultaten van het onderzoek blijkt dat organisaties een multichannel-aanpak steeds belangrijker vinden. Tegelijkertijd wordt de complexiteit van multichannel-marketing door deze organisaties nog erg onderschat. Het is noodzakelijk om verschillende kanalen goed op elkaar af te stemmen om een passende mix te maken van de online winkel, printuitingen en marketing in de fysieke winkel.

"Zeker nu het slechter gaat met de economie is het belangrijk om te investeren in klantbinding en klanttevredenheid", zegt Henk-Jan van der Weide, regional manager bij hybris Benelux. "Multichannel-marketing is de uitgewezen strategie om dit te doen, mits de strategie goed is uitgedacht en op de juiste manier wordt geïmplementeerd."

De Multichannel-Summit had als voornaamste doel organisaties inzicht te geven in de mogelijkheden van multichannel-marketing. Fredhopper, Ace Jewelers en Mammut Sport Group waren aanwezig om hun ervaring met en visie op multichannel-marketing te delen met de aanwezigen. De hoge opkomst tijdens het Multichannel-Summit toont aan dat er grote interesse is bij bedrijven en dat de vraag naar multichannel-marketing blijft groeien.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Financiële dienstverlening

    EU-landen akkoord over digitale euro

    Innovatie & Transformatie

    AcICT: DUO eindelijk op goede weg met systeem bekostiging

    Innovatie & Transformatie

    De nieuwste Computable 100 is verschenen!

    shutterstock_2669638113
    Innovatie & Transformatie

    Computable start traject Computable Awards 2026

    Innovatie & Transformatie

    Kort: AP slingert HAN op de bon, model van Fujitsu brengt mens en robot nader tot elkaar (en meer)

    Data & AI

    DutchStartup.ai wil ‘Dutch ai’ internationaal op de kaart zetten

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs