Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Europees partner programma Kaspersky

26 januari 2009 - 14:08ActueelInnovatie & TransformatieKaspersky Lab
Mireille Sampimon
Mireille Sampimon

Kaspersky komt met een Europees partnerprogramma: Green Team. Tot nu toe had de securityvendor geen eenduidig partnerbeleid in Europa. “We willen samen met onze partners terechtkomen in een business segment waar we allemaal goed kunnen verdienen”, zegt Frans Plantaz, marketing manager Benelux.

Kaspersky wil het kennisniveau in zijn kanaal vergroten door partners te belonen die hun personeel door de vendor laten trainen, legt Frans Plantaz, marketing manager Benelux uit. “Onze klanten worden steeds groter en vragen om beter opgeleide verkopers en technici. We willen weg uit de commodityhoek, waar zelfs op een prijsverschil van 50 cent nog geconcurreerd wordt. Wij zitten op een wat hoger prijsniveau dan concurrenten. Onze resellers moeten klanten duidelijk kunnen maken wat onze toegevoegde waarde is, dat we meer doen dan alleen antivirus- of alleen antimalware-pakketten maken. Daarom moeten ze meer weten van onze producten dan voor hoeveel personen ze zijn en wat de kleur van de doos is.”

In het Green Team-programma worden drie niveaus voor het zakelijke kanaal gehanteerd: accredited, certified en enterprise Kaspersky partner. Daarnaast komt de retail partner-status, die vergelijkbaar is met het laagste niveau voor b-to-b-resellers.

Samen met distributeurs Avnet, Copaco en Ingram Micro houdt Kaspersky de komende weken roadshows voor resellers. Plantaz hoopt daar niet alleen bestaande relaties te spreken maar ook nieuwe resellers te vinden. “Onze doelstelling voor 2009 is een verdubbeling van het aantal resellers.”

Op dit moment heeft Kaspersky in de Benelux ruim honderd partners. Plantaz verwacht dat het gros daarvan certified partner zal worden. “We bekijken samen met de partner wat zijn potentie is. Voor de meeste partners is het enterprise-level met een target van 25.000 euro omzet per kwartaal niet haalbaar. Van certified partners verwachten we een omzet van 10.000 euro per kwartaal. Zij moeten minstens een verkoper en een technisch medewerker hebben die door ons gecertificeerd zijn. In ruil daarvoor krijgen ze onder meer 5 procent meer marge, meer marketingondersteuning en interessantere leads. Accredited partners krijgen ook leads, maar die sturen we niet naar bedrijven waar we moeilijke servicevragen verwachten.”

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs