Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Cross channel retailing heeft de toekomst

30 januari 2009 - 09:55ActueelCloud & InfrastructuurEperium
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

De retailer van morgen weet hoe hij verschillende verkoopkanalen in combinatie met elkaar optimaal benut. Dat zegt Ronald Vermeulen, commercieel directeur van e-commerce specialist Eperium, op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.

Vermeulen toonde best practices in online retailing. Daarbij wees hij vooral op valkuilen en kansen.

In zijn betoog liet Vermeulen zien dat vijfenvijftig procent van de consumenten tegenwoordig ‘cross channel shopper’ is. Met andere woorden: consumenten gebruiken verschillende kanalen om te kijken, vergelijken, kiezen en kopen. Vermeulen: "Ze zoeken en vergelijken bijvoorbeeld een product online, maar kopen het in de winkel. Of andersom: ze kopen online, maar laten het product in de winkel bezorgen. In elk geval is het allang niet meer zo, dat retailers hun klant alleen in hun winkel(filialen) tegenkomen."

(Her)ken je klant
Een van de belangrijkste boodschappen van Vermeulen is, dat consumenten steeds meer verwachten dat retailers hun klanten (her)kennen en ernaar handelen. "Als een consument bijvoorbeeld telefonisch een bepaald type wasdroger bestelt en wil ophalen bij een winkel, verwacht hij wel dat de medewerkers in de winkel dan weten wie hij is", zegt Vermeulen. "Wat dat betreft, wordt de consument steeds veeleisender. En terecht." Hiermee wordt voor retailers consistente data over klanten over alle kanalen steeds meer van belang.

Voorwaarden voor succes
Vermeulen schetst zes voorwaarden voor een succesvolle cross channelbenadering:

Bepaal uw cross channelstrategie, want het adagium ‘bezint eer ge begint’ geldt ook hier
Richt uw organisatie in op e-commerce
Zorg voor een professioneel en schaalbaar platform
‘Speed to market’ is heel belangrijk; zorg ervoor dat u snel kunt schakelen
Pas cross channel marketing toe
Stel uw klanten centraal

Vermeulen besluit: "Vooral de laatste, ‘Stel uw klanten centraal’, lijkt erg gratuit. Maar hoe vaak gebeurt het niet dat bij het ontwikkelen of uitbouwen van een webshop het enthousiasme de overhand krijgt? En dat er alleen nog maar gedacht wordt aan alle mooie dingen die we kúnnen maken? Of dat nuttig is voor de klant, dat is dan vaak de vraag."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    big tech
    ActueelOverheid

    Na ingreep Microsoft bij ICC: kabinet waarschuwt voor afhankelijkheid Amerikaanse tech

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs