Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Cross channel retailing heeft de toekomst

30 januari 2009 - 09:55ActueelCloud & InfrastructuurEperium
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

De retailer van morgen weet hoe hij verschillende verkoopkanalen in combinatie met elkaar optimaal benut. Dat zegt Ronald Vermeulen, commercieel directeur van e-commerce specialist Eperium, op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht.

Vermeulen toonde best practices in online retailing. Daarbij wees hij vooral op valkuilen en kansen.

In zijn betoog liet Vermeulen zien dat vijfenvijftig procent van de consumenten tegenwoordig ‘cross channel shopper’ is. Met andere woorden: consumenten gebruiken verschillende kanalen om te kijken, vergelijken, kiezen en kopen. Vermeulen: "Ze zoeken en vergelijken bijvoorbeeld een product online, maar kopen het in de winkel. Of andersom: ze kopen online, maar laten het product in de winkel bezorgen. In elk geval is het allang niet meer zo, dat retailers hun klant alleen in hun winkel(filialen) tegenkomen."

(Her)ken je klant
Een van de belangrijkste boodschappen van Vermeulen is, dat consumenten steeds meer verwachten dat retailers hun klanten (her)kennen en ernaar handelen. "Als een consument bijvoorbeeld telefonisch een bepaald type wasdroger bestelt en wil ophalen bij een winkel, verwacht hij wel dat de medewerkers in de winkel dan weten wie hij is", zegt Vermeulen. "Wat dat betreft, wordt de consument steeds veeleisender. En terecht." Hiermee wordt voor retailers consistente data over klanten over alle kanalen steeds meer van belang.

Voorwaarden voor succes
Vermeulen schetst zes voorwaarden voor een succesvolle cross channelbenadering:

Bepaal uw cross channelstrategie, want het adagium ‘bezint eer ge begint’ geldt ook hier
Richt uw organisatie in op e-commerce
Zorg voor een professioneel en schaalbaar platform
‘Speed to market’ is heel belangrijk; zorg ervoor dat u snel kunt schakelen
Pas cross channel marketing toe
Stel uw klanten centraal

Vermeulen besluit: "Vooral de laatste, ‘Stel uw klanten centraal’, lijkt erg gratuit. Maar hoe vaak gebeurt het niet dat bij het ontwikkelen of uitbouwen van een webshop het enthousiasme de overhand krijgt? En dat er alleen nog maar gedacht wordt aan alle mooie dingen die we kúnnen maken? Of dat nuttig is voor de klant, dat is dan vaak de vraag."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Carrière

    Kort: Nieuwe KPN-cao mét reservistenregeling, Philips koopt Spectrawave (en meer)

    Innovatie & Transformatie

    Commerciële quantumcomputer komt dichterbij

    Innovatie & Transformatie

    Digitale sector steunt Wennink: knelpunten dringend oplossen

    EDIC EU digitaal
    Cloud & Infrastructuur

    Nederland voorzitter Europees digitaal consortium Edic

    shutterstock_2613992723 one photo 16x9
    Security & Awareness

    Het nieuwe ransomwarehandboek: ai-gestuurde afpersing en data-first-aanvallen

    Innovatie & Transformatie

    Rapport Wennink pleit voor veel ai, fotonica en halfgeleiders

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs