Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Studenten

Gesjeesde studenten aan het werk in ICT-sector

04 februari 2009 - 15:59ActueelCarrière
Kim de Vries
Kim de Vries

Drop-outs krijgen bij detacheringsbureau NewSkool de kans om alsnog een diploma te bemachtigen door werk en studie te combineren. Zij worden voornamelijk ingezet bij ict-bedrijven.

Veel studenten stoppen voortijdig met hun studie. Detacheringsbureau NewSkool plaatst deze drop-outs als servicedeskmedewerker of projectcoördinator in de ict-sector. Het bedrijf biedt de studenten rust en regelmaat door ze in dienst te nemen en hun college- en boekengeld te betalen. De drop-outs worden gestimuleerd om alsnog een diploma te halen terwijl ict-bedrijven medewerkers met hbo-niveau in huis kunnen halen.

Informatica

NewSkool detacheert de gesjeesde studenten in de financiële, juridische, maar voornamelijk ict-wereld. Medeoprichtster Marcella Petrarca merkt dat de formule van het bedrijf goed aansluit bij de behoefte van veel ict-bedrijven. "Een groot deel van onze medewerkers studeert technische of bedrijfskundige informatica. Bovendien is de ict-sector gewend om mensen in te huren en heeft het een tekort aan goed geschoold personeel", zegt zij.

Bovendien leveren NewSkool-medewerkers meerwaarde voor een bedrijf. "Onze jongens zijn allemaal slim, communicatief en sociaal vaardig, daar selecteren wij ook op. Servicedeskmedewerkers op hbo-niveau zijn normaal gesproken moeilijk te vinden. Onze gasten beseffen dat werken het middel is en afstuderen het doel. Daardoor hebben zij meer rust en vinden het prima om als servicedeskmedewerker aan de slag te gaan. Net afgestudeerde hbo'ers blijven maximaal drie maanden op zo'n plek zitten. Wij kunnen bedrijven op deze manier langere tijd kwalitatief goede medewerkers garanderen, wat ervoor zorgt dat het niveau van bijvoorbeeld de servicedesk constant blijft."  

NewSkool is in mei 2008 gestart en heeft inmiddels twaalf medewerkers in dienst. In mei 2009 wil het bedrijf 25 medewerkers in dienst hebben.

Meer over

Detachering

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Saba, eiland, Caribisch
    ActueelCarrière

    Kort: Postcodes voor Caribisch Nederland, LAI uit Schiedam beste HPE-opleider, Gates fakkelt Musk af

    ActueelCarrière

    Groningers verkopen crypto-platform Deribit voor 2,9 miljard dollar

    OpinieCarrière

    Spoelstra Spreekt: Je baan verdwijnt

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    man kijkt naar het korte nieuwsoverzicht van Computable
    ActueelCarrière

    Kort: Aanvalsdetectie ai-agents, kenniskloof cio’s, overnames Wolters Kluwer, Esprit ICT en Main

    AchtergrondCarrière

    Ict-overnamemarkt trapt 2025 goed af, maar onzekerheid troef

    4 reacties op “Gesjeesde studenten aan het werk in ICT-sector”

    1. Ronald Vermeij schreef:
      5 februari 2009 om 10:35

      Algemeen bekend is dat de opzet van het huidige (mammoetwet) schoolsysteem al lang niet meer werkt voor de hedendaagse jeugd.
      Stilzitten, opzitten en pootjes geven aan meester of juf, je hoofd vol laten storten met kennis waar JIJ niet bij gebaat bent, wat JIJ NIET wilt leren, dan nog huiswerk meekrijgen?? ook en bij wet! verplicht gevangen zitten in dit “mental-institute” tot je 18e jaar zou ook niet mij idea of fun zijn.

      Binnen het hedendaagse schoolsysteem word een individue ook niet ge-STIMU-leerd of geinspireerd om te gaan leren, om zichzelf te gaan ont-plooien (uit het maatschappelijke harnas). Het individue word er eerder hersendood gemaakt en ‘m geleerd om te doen wat een ander ‘m opdraagt. Dit is echt OldSkool..
      Wees blij dat er “dropouts” “gesjeedse” zijn, The positieve rebels of the modern day school system!

      “Medeoprichtster Marcella Petrarca merkt dat de formule van het bedrijf goed aansluit bij de behoefte van veel ict-bedrijven.”
      Ik denk dat NewSkool (mooie naam by the way) het nog wel eens heel druk zou kunnen gaan krijgen. Zij stimuLEREN de leerlingen en zetten de MENS en haar leerbehoefte weer centraal. Een betere manier om human capital te laten groeien en renderen is er volgens mij niet.

      Welk detacheringsburo / bedrijf volgt?

      Login om te reageren
    2. Randy Marshal schreef:
      5 februari 2009 om 11:26

      Ik zelf zit al jaren op een ICT-helpdesk en merk dat er inderdaad weinig jongeren met een gedegen opleiding te vinden zijn. Ik zeg: ga zo door.

      Login om te reageren
    3. Bas schreef:
      5 februari 2009 om 11:48

      Nieuw is het niet (zie Call2 die het al voor 2000 toepast), maar wel goed initiatief.
      Uit ervaring weet ik ook dat het vinden van een Servicedeskmedewerker met HBO niveau moeilijk is en als je er al een hebt, dan is het voor langere tijd houden ook een grote uitdaging.

      Kijken wat de crisis gaat betekenen als er meer ervaren ICT-ers “vrij komen”.

      Login om te reageren
    4. Tester schreef:
      9 februari 2009 om 08:17

      Goed initiatief, wel jammer dat het rijtje met vacatures weer uitblinkt in typische (ouderwetse) ICT onderschatting…

      Helpdesk medewerker
      Migratie medewerker
      Testmedewerker
      Werkplek ondersteuner
      Junior Netwerk beheerder
      Junior Systeem beheerder
      Junior Proces beheerder
      Project Ondersteuning

      Dus als helpdesk medewerker of testmedewerker bijvoorbeeld ben je direct senior? Volgens mij zijn bijna alle genoemde rollen serieuze vakken!

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs