Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Logica voltooit verhuizing KPN-desk voor zomer

09 februari 2009 - 10:50ActueelWerkplek & BeheerCGIKPN
Diederik Toet
Diederik Toet

Ruim voor de zomer is de interne helpdesk van telecombedrijf KPN verhuisd naar Logica. “De verhuizing vindt ‘as we speak' plaats”, zegt een voorlichter van de ict-dienstverlener. Veertig KPN-medewerkers treden bij Logica in dienst. Een deel van de werkzaamheden worden uitgevoerd in India.

De verhuizing van alle activiteiten en medewerkers van de interne helpdesk van KPN naar dienstverlener Logica, is waarschijnlijk voor de zomer afgerond. Dat verwacht woordvoerder Simone Boitelle van het telecombedrijf. Voorlichter Judith Achterberg van Logica is nog optimistischer: "De verhuizing vindt ‘as we speak' plaats en is binnen een paar weken al afgerond."

Andere projecten

In totaal treden veertig KPN-medewerkers bij Logica in dienst, naar aanleiding van de overeenkomst die de twee partijen kortgeleden sloten voor de uitbesteding van de interne helpdesk. Uiteindelijk verwacht Logica de oud-KPN'ers ook op andere projecten te kunnen inzetten, vertelt Achterberg. Bij eventuele uitbreiding van de dienstverlening is het ook niet uitgesloten dat andere medewerkers van Logica op de KPN-helpdesk gaan werken.

De komende zeven jaar regelt Logica de interne helpdesk voor KPN, dat daarvoor in totaal 21,6 miljoen euro neerlegt. Dat maakte de bedrijven op 6 februari bekend.Tot dusver had het telecombedrijf de helpdesk in eigen beheer. De eerstelijns-helpdesk geeft ondersteuning bij vragen over de ruim zevenhonderd ict-systemen die medewerkers van KPN gebruiken. De hulp verloopt telefonisch, via e-mail en via internet. Een deel van de dienstverlening regelt Logica vanuit zijn Indiase vestiging. Dit is voor KPN ‘geen probleem'.

Meer over

DienstenHelpdesk

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Computable.nl

    Slimme toegang vs. onzichtbare cyberrisico’s in de Zorg

    In zorginstellingen is een constante stroom van personeel, patiënten en bezoekers. Maar hoe zorg je ervoor dat gevoelige gebieden beschermd blijven zonder de dagelijkse gang van zaken te verstoren? Hoe herken je eventuele zwakke plekken in het netwerk?

    Meer lezen

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ‘KPN kiest niet altijd voor Getronics’

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘Interne KPN-desk naar India is geen probleem’

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Logica regelt interne helpdesk KPN

    Computable.nl
    ActueelWerkplek & Beheer

    Logica wil wij-gevoel creëren

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Logica is tevreden ondanks veel minder winst

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Logica: meer aandacht aan riskmanagement

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs