Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

‘Software op mobiele telefoon belangrijker dan prijs’

03 maart 2009 - 22:48ActueelCloud & Infrastructuur
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Het merk van een mobiele telefoon is nog steeds leidend bij de keuze voor een bepaald toestel. Steeds belangrijker, zo blijkt, is echter ook welke software op de telefoon is geïnstalleerd bij aanschaf.

Twaalf procent van de kopers van een mobiele telefoon vindt het ‘extreem belangrijk’ welke software en andere content er het toestel zit bij aanschaf. Zeventien procent van de ondervraagden vindt de gebruikersinterface het belangrijkst en 28 procent kijkt niet naar de zachte factoren van het toestel, maar louter naar het merk.

Dat blijkt uit een peiling van Getjar.com onder respondenten uit 130 landen. Hoe groot de steekproef was, meldt de oprichter van de site Ilja Laurs niet op zijn weblog.

Het onderzoek kan niet representatief heten voor alle mobiele bellers in de wereld. Getjar is namelijk een portaalsite waar mobiele bellers software voor hun toestel kunnen downloaden. Sitebezoekers vinden nieuwe toepassingen voor hun telefoon per definitie belangrijk. De Nederlandse producten eBuddy en Nimbuzz staan respectievelijk op plaats 1 en 2 als meest gewaardeerde toepassingen.

De onderzoeksresultaten vinden toch ook steun in de telecombranche. Tijdens het Mobile World Congress zeiden directeuren van Skype en Orange dat consumenten significant vaker een telefoon kochten als ze daar ‘uit de doos’ al mee konden Skype’en of Hyve’en.

Van de kopers van de Skypephone bij de Engelse operator 3 was 79 procent van de klanten nieuw op 3’s netwerk, louter om mobiel te kunnen Skype’en. De G1 en iPhone worden aantrekkelijk geacht vanwege de ingebouwde downloadwinkels.

Foto: avinashraj (cc)

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Fokken met data

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Introductie van sase in het netwerk: eenvoudiger beheer en lagere kosten

    Handen
    ActueelSoftware & Development

    Workday en Randstad slaan handen ineen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Inzicht in kwetsbaarheden aanvalsoppervlak gaat voor budget

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Eigen datacenter, colocatie of cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs