Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Imtech ontvangt duizenden CV’s door actie

26 maart 2009 - 13:26ActueelCarrièreImtech Telecom

Naar aanleiding van Imtechs wervingscampagne over de ‘Dutch Guy’ ontving de ict-dienstverlener enkele duizenden sollicitatiebrieven. Het doel was om een paar honderd openstaande vacatures te vervullen en een ‘brainpositie’ te verwerven in de hoofden van hen die niet direct willen solliciteren.

In de drie maanden dat Imtech een wervingscampagne voerde, kreeg de Goudse ict-dienstverlener enkele duizenden cv’s toegestuurd. "Alleen al in februari ontvingen we er ongeveer duizend", vertelt een woordvoerder. De actiewebsite trok bovendien meer dan tachtigduizend unieke bezoekers.

In ongeveer de helft van de gevallen solliciteerden ict’ers gericht op bepaalde functies binnen het bedrijf. De andere helft betreffen open sollicitaties. "In het begin viel ons de kwaliteit van de sollicitanten wel tegen", bekend de voorlichter. "Naarmate de tijd vorderde, werden de kandidaten gelukkig veel beter."

Hardcore technische ict’ers
De dienstverlener stelde zich met de campagne ‘The Dutch Guy’ tot doel om de "paar honderd openstaande vacatures" te vervullen, duidt de voorlichter. Het bedrijf richt zich daarbij voornamelijk op "hardcore technische ict’ers met vier tot vijf jaar werkervaring en een leeftijd tussen de 20 en 34 jaar." Bovendien wilde de automatiseerder een ‘brainpositie’ verwerven in de hoofden van de ict’ers die niet direct wilden solliciteren, aldus de woordvoerder. "Imtech moet hoog in de top 3 van meest favoriete ict-bedrijven komen."

In januari 2009 ging de wervingscampagne van Imtech van start. In advertenties en spotjes op internet, radio en televisie riep het bedrijf ict’ers op om mee te doen aan een vragenlijst en zich in te schrijven voor een functie bij het bedrijf. Zes tot acht mensen konden een week stagelopen op een hightech jachtwerf voor luxe boten in Moskou. Ook werd een stagereis naar de A1 Grandprix in Portugal aangeboden. Eind maart eindigt de wervingscampagne. "Dan hebben we drie maanden in de picture gestaan."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Forse krimp ict-detachering tweede kwartaal

    Werving recruiter recruting
    AchtergrondCarrière

    Diploma, cv en brief niet meer zaligmakend

    Lip-Bu Tan, Intel CEO
    AchtergrondCarrière

    Bemoeienis Witte Huis vergroot onrust bij Intel

    AchtergrondCarrière

    Superkrachten, geen monkey tasks

    Jasper Wognum
    Awards NieuwsCarrière

    Wat valt de Computable Awards jury op aan tech-startups?

    ActueelCarrière

    Grens tussen cio en cto vervaagt

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs