Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Unisys ontvangt ISO/IEC security certificering voor multi-client outsourcing centers

09 april 2009 - 10:343 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieUnisys

Unisys Corporation kondigt vandaag aan dat het multi-client Informatie Technologie (IT) outsourcing operations center in Milton Keynes, UK, een certificering heeft ontvangen volgens de International Organisation for Standardization/ International Electrotechnical Commision (ISO/IEC) 27001:2005 veiligheidsnorm. Met deze certificering – toegekend door het Britisch Standard Institution – zijn alle veertien door Unisys beheerde services centers officieel erkent volgens deze prestigieuze, wereldwijde norm.

De ISO/IEC 27001:2005 norm handhaaft internationaal geaccepteerde principes betreffende veilig en doeltreffend informatiebeheer. De norm biedt organisaties een best-practice kader voor het beheer van informatiebeveiliging die voldoet aan internationale databeveiliging en regels voor privacy en computergebruik.

De ISO/IEC 27001:2005 gecertificeerde managed services centers zijn een belangrijk onderdeel van het Unisys netwerk van multi-client IT-Outsourcing Operations centers. Zij leveren klanten een reeks ICT-beheer en beveiligingsdiensten voor eindgebruikers en datacenters, waaronder service desk, server- en storagebeheer en managed security services, waaronder firewallbeheer en netwerkmonitoring. De centers maken gebruik van een "follow the sun" aanpak op basis van wereldwijde ervaringen. Dit betekent dat het beheer van een service event vanuit een regionaal center kan worden behandeld, waardoor er continuïteit voor de klantenservice geboden kan worden van het begin tot het einde.

"De certificering volgens de ISO/IEC 27001:2005 norm biedt onze klanten een geweldig voordeel," zegt Dr. Gerhard Knecht, global security director en chief security officer, Unisys Global Outsourcing en Infrastructure services. "Het geeft hen de mogelijkheid te profiteren van de lagere kosten en deskundige diensten die Unisys outsourcing services biedt, terwijl ze er op kunnen vertrouwen dat bedrijfskritische informatie van hun bedrijfsactiviteiten, hun partners en hun klanten is beschermd."

De veertien Unisys managed services centers die een ISO/IEC 27001:2005 certificaat hebben ontvangen zijn:

Noord-Amerika: Austin, Texas; Blue Bell, Pennsylvania; Rochester, New York; Salt Lake City, Utah

Latijns-Amerika: Bogotá, Colombia; Sao Paulo, Brazilië

UK/Afrika: Johannesburg, Zuid-Afrika; Milton Keynes, Verenigd Koninkrijk

Europa: Amsterdam, Nederland; Budapest, Hongarije

Asia Pacific: Bangalore, Indië; Shanghai, China; Sydney, Australië; Wellington, Nieuw Zeeland

Om een certificering te ontvangen voor elke center, heeft Unisys de ISO/IEC 27001:2005 norm gebruikt om een wereldwijde best-practices Information Security Management System (IMSM) te ontwikkelen, dat gericht is op belangrijke operationele gebieden zoals riskmanagement, veiligheidsbeleid, fysieke en omgevingsbeveiliging, toegangscontrole en business continuïteitsmanagement. Na een formele beoordeling van de securityprocessen en -faciliteiten, gaf het instituut aan dat de implementatie van het wereldwijde ISMS in elke faciliteit voldoet aan de strenge eisen opgelegd door de ISO/IEC 27001:2005 norm.

De consequente implementatie van dezelfde securityprocessen wereldwijd, en de integratie daarvan met de ISO/IEC normen die voldoen aan de service delivery en kwaliteitsborgingsystemen, maken het gemakkelijker om zowel voor klanten security oplossingen in te zetten, als voor meerdere dienstencentra. Evenals het identificeren en behandelen van specifieke security events.

Unisys meet de geschiktheid van de security management processen en beoordeelt risico’s met een unieke tool genaamd BeATo (Benchmark Assessment Tool), die ook voor klanten wordt gebruikt. Unisys BeATo maakt gebruik van een maturity model die veel lijkt op de capability maturity model integration (CMMI) aanpak om verbetering te verwerken, waardoor de consistentie van dienstenlevering tussen alle multi-client centers behouden blijft.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    AcICT: DUO eindelijk op goede weg met systeem bekostiging

    Innovatie & Transformatie

    De nieuwste Computable 100 is verschenen!

    shutterstock_2669638113
    Innovatie & Transformatie

    Computable start traject Computable Awards 2026

    Innovatie & Transformatie

    Kort: AP slingert HAN op de bon, model van Fujitsu brengt mens en robot nader tot elkaar (en meer)

    Data & AI

    DutchStartup.ai wil ‘Dutch ai’ internationaal op de kaart zetten

    Innovatie & Transformatie

    Ai-toepassingen krijgen vaart in 2026 

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs