Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Nieuwe software op Norman roadshow

09 juni 2009 - 08:484 minuten leestijdActueelSecurity & AwarenessNorman Data Defense Systems
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Met een groot aantal shows op vijf verschillende locaties heeft Norman Data Defense Systems de afgelopen periode zijn nieuwe producten gelanceerd en gepresenteerd aan resellers en distributeurs in Nederland en in België.

Security software is een product groep, waar volgens Norman groei in zit en waar men ook beseft dat de reseller een duidelijke rol heeft. Die kan zijn klanten aanbeveling en doen, zeker waar security software nog geen standaard onderdeel is van een nieuwe PC. Norman zegt dat proactief aan te pakken en gaat de weg op om resellers de kans te geven haar nieuwe producten te zien en te proberen.

Norman, dat een kantoor heeft in Hoofddorp, heeft tijdens deze Roadshow events onder meer de nieuwe corporate software Norman Endpoint Protection en Norman Endpoint Manager gepresenteerd en gedemonstreerd. De ‘look and feel’ van deze software is volledig vernieuwd, de management- en rapportage mogelijkheden zijn sterk uitgebreid en de software is geschikt voor de nieuwste generatie 64-bits systemen. Ook is er aan de software, naast de al beroemde Norman SandBox, een nieuwe ‘DNA matching technologie’ toegevoegd. Volgens Norman salesmanager Benelux Peter Zwollo waren de reacties van de partners op de Roadshow zeer positief. Het enthousiasme wordt ook door de media en test lab’s gedeeld, want Norman heeft deze maand (juni 2009) voor de corporate software een VB100% Award in ontvangst mogen nemen.

Peter Zwollo verteld: "Wij hebben middels demonstraties en case studies aangetoond hoe Norman Network Protection binnen netwerken een extra beveiligingslaag toevoegt aan de bestaande malwarebeveiliging bij bedrijven. Onafhankelijk van en aanvullend op de bestaande malware beveiliging in het netwerk biedt Norman Network Protection een additionele malware beveiligingslaag, outbreak containment bij gesegmenteerde netwerken en maakt het gebruik van de modernste malware herkenningstechnieken als SandBox en Malware DNA matching." "Niet voor niets heeft dit product de Reader Trust Award toegekend gekregen in de categorie ‘Beste producten en services van 2009 oplossing en tegen malware’. Het bieden van deze extra vorm van beveiliging genereert voor onze relaties uiteraard ongekende mogelijkheden en is juist in deze tijd zeer lucratief", aldus Peter Zwollo.

Eén van de kernpunten in de Roadshow was de nieuwste retail versie Norman
Security Suite 7.3. Naast een facelift heeft deze software er een nieuwe Norman AntiSpam module bij gekregen en zijn update- en upgradetijden meer dan gehalveerd door een nieuwe True Incremental update technologie. Dit betekent dat de internet update alleen nog maar aanvullingen zal bevatten op het basispakket van de definitiebestanden en dat de downloads voortaan aanzienlijk kleiner en sneller zullen zijn. "In de markt zijn onze producten al uniek om dat we ondermeer naast de definitie bestanden ook de programma upgrade bestanden kosteloos faciliteren. Omdat door deze technologie de downloadtijden voor ondermeer deze programma upgrades zijn te verwaarlozen is het voordeel verder vergroot."

Norman wilde bovengenomende deze ontwikkelingen niet ongemerkt voorbij laten gaan. De Roadshows zijn daar een eerste aanzet voor geweest. "Wij zijn onlangs ook een zeer spraakmakende advertentiecampagne gestart, waar we in zowel Nederland als België in een verscheidenheid aan vak- en managementbladen advertentieruimte voor hebben ingekocht en hiermee gedurende het gehele jaar 1,5 miljoen lezers zullen bereiken. Tevens zijn we een reseller wervingscampagne gestart die ook weer is terug te vinden in de specifieke vakbladen die bestemd zijn voor het indirecte kanaal en waar wij maarliefst 72 onderscheidende redenen presenteren waarom een partnership met Norman enorm interessant is voor de dealer." stelt Maarten Prins, marketing communicatie manager bij Norman.

Prins vervolgt: "Zo zijn er binnen de retail marges van maar liefst 45 procent te behalen, krijgen partners wederkerende marge voor de verlengingen. Krijgen resellers bij aanschaf van 10 stuks er 1 gratis, leveren wij uitsluitend via de computervakhandel, genereren we zeer aantrekkelijk kassa aanslagen omdat we als enige antivirus fabrikant pakketten voor drie jaar in ons assortiment hebben."

Verder organiseert Norman op locatie bij de reseller of in het eigen trainingscenter in Hoofddorp ook opleidingen en staat er een Master Class Event op de planning. "Ook viert Norman dit jaar het 25 jarig bestaan en dat zal zeker niet ongemerkt voorbij gaan!", zo besluit Prins.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCarrière

    Kort: Cloudstichting opgericht, eerste lokale-overheidsklanten voor DSC (en meer)

    Gebouw TU/e
    ActueelGovernance & Privacy

    Cyberaanvaller TU/e misbruikte zwakke vpn en oude wachtwoorden

    Europa
    ActueelGovernance & Privacy

    Een nieuw cybersecuritymodel: Europa aan zet

    ActueelData & AI

    Kort: Esri simuleert extreem weer, update over de Ai-fabriek, omkoping Coinbase (en nog meer)

    ActueelGovernance & Privacy

    Brancheorganisaties lanceren uniforme NIS2-tool na wildgroei aan checklists

    ActueelGovernance & Privacy

    Deze 10 initiatieven zijn het weerbaarst!

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs