Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

1 op 350 websitebezoeken loopt via Twitter

25 juni 2009 - 09:28ActueelCloud & InfrastructuurTwitter
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

Twitter-gebruikers klikken vooral door naar nieuwssites, technologieblogs, en naar Facebook. Dat blijkt uit een nieuw onderzoek van het Britse onderzoekbureau Hitwise Intelligence. Shoppingsites en andere e-commerce initiatieven kunnen de Twitteraars veel minder bekoren.

Dat 2009 het jaar is van Twitter, weten we al langer. Sinds januari heeft de populaire netwerksite een groei van 93 procent kunnen optekenen, en in de laatste twaalf maanden is het verkeer op de site toegenomen met factor 22. En dan vergeten we nog de aandacht die Twitter te beurt viel tijdens en na de verkiezingen in Iran.

Uit de cijfers van Hitwise Intelligence blijkt nu ook dat maar liefst 1 op de 350 Britse websitevisits via Twitter loopt. Waardoor de site een erg belangrijke ‘bron van verkeer’ geworden is voor andere websites. 55,9 procent van alle verwijzingen gaat naar sociale netwerken, nieuwssites en blogs. Slechts vijf procent van de Twitter-gebruikers verwijst naar handelaars of naar online winkels. Zelfs muzieksites lijken niet erg populair.

Hebben Twitteraars dan iets tegen muziek? Natuurlijk niet. Maar de cijfers zeggen wel iets over de cultuur die leeft op het platform. De dingen die het vaakst gedeeld worden, zijn nieuwsartikels en sociale profielen. Logisch allicht, want voor links naar eBay en konsoorten kunnen internetgebruikers elders terecht.

Voor Twitter zelfs zijn er enkele belangrijke conclusies verbonden aan dit onderzoek. Want als je Twitter-volgers toch niet kan overtuigen om Twitter-shoppers te worden, rijst de vraag in welke mate de site nuttig is als marketinginstrument.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    Filter
    OpinieCloud & Infrastructuur

    Ddos-aanvallen (en waarom L3-filtering niet optioneel is)

    Handen, samenwerken, fusie
    ActueelOverheid

    Meer regie en samenwerking bij digitalisering overheid

    ActueelGovernance & Privacy

    Microsoft: we zijn geen hulpsheriff

    ActueelCloud & Infrastructuur

    HPE-Juniper vormt blok tegen Cisco

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Opkomst van soevereine clouds: stel dataportabiliteit centraal

    knop op toetsenbord met rolstoelsymbool
    ActueelOverheid

    Einde aan wildgroei van overheidswebsites

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Ontdek de toekomst van IT-support en m...

    Op 16 september 2025 vindt in de Jaarbeurs in Utrecht een gloednieuw event plaats dat volledig is gericht op IT-professionals:...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs