Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Google koopt specialist in gsm-reclame

10 november 2009 - 23:02ActueelCloud & InfrastructuurGoogle
Redactie Channelweb
Redactie Channelweb

De Amerikaanse internetgigant Google heeft voor 750 miljoen dollar het bedrijf AdMob gekocht, dat gespecialiseerd is in reclame op mobiele telefoons.

Met de overname hoopt het concern te kunnen profiteren van een nieuwe, boomende markt, en minder afhankelijk te worden van reclame op websites.

Via AdMob kan er voor enkele centen per klik geadverteerd worden op mobiele websites. Sinds de opstart van het bedrijf heeft AdMob al ruim 125 miljard ‘adviews’ kunnen optekenen. Dat is niet onopgemerkt gebleven in Mountain View.

"Mobiele reclame heeft een gigantisch potentieel. Ook al staat de sector nu nog maar in zijn kinderschoenen, toch heeft AdMob uitzonderlijke progressie geboekt op zeer korte tijd", luidt het in een persbericht.

AdMob werd in 2006 opgericht door een investeringsfondsen. Het bedrijf heeft zijn hoofdzetel in het Californische San Mateo, en heeft
ook kantoren in Londen en Singapore.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Is serverhardware de blinde vlek in het securitybeleid? Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Intel-topman Tan overleeft confrontatie met Trump

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Tech Tribes laat oog vallen op OpenValue Group

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Waterflessen en backups: wat fysieke en digitale noodpakketten gemeen hebben

    OpinieCloud & Infrastructuur

    De controleparadox: keerzijde van moderne it-infrastructuren

    Afsluitdijk Windmolenpark Noorden
    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Soevereiniteit begint in het Noorden

    SkyTeam KLM
    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: TCS en SkyTeam 15 jaar verder, socs reageren snel maar administreren matig (en meer)

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs