Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Newtel Essence helpt KNVB

16 december 2009 - 14:03ActueelCloud & InfrastructuurNewtel Essence

Newtel Essence ondersteunt de KNVB de komende vijf jaar met de online software van RightNow. Dit kennis- en contactmanagementsysteem voorziet de medewerkers in het contactcenter en de diverse websites van de KNVB van informatie

Of een vraag nu telefonisch, via e-mail of op één van de KNVB-websites wordt gesteld, RightNow geeft altijd een consistent en juist antwoord. Daarnaast bevat de database informatie over alle bij de KNVB aangesloten leden.

KNVB heeft besloten zijn verschillende helpdesks voor verschillende doelgroepen – publiek, arbiters, amateurclubs en profclubs – onder te brengen in een centraal servicepunt. Daartoe is het bedrijfsonderdeel Publieksservices opgericht. Om de grote diversiteit aan vragen snel te kunnen afhandelen en overdraagbaar te houden, had de KNVB behoefte aan een kennisbank voor medewerker en klant. Naast de afhandeling van vragen via telefoon en e-mail, worden ook de diverse websites van de bond – onder meer KNVB.nl, Voetbal.nl en OnsOranje.nl – vanuit deze kennisbank gevoed.

Newtel Essence won de RFP die de KNVB uitschreef. Hun aanbod bestond uit de hosted software van RightNow, die zich onderscheidt door een krachtig zoekmechanisme, een business rules engine waarmee workflows bedrijfsbreed kunnen worden ingezet, en flexibel ingerichte werkschermen waarop gebruikers alleen die informatie zien die ze nodig hebben.

Bovendien adviseerde Newtel Essence de KNVB om ook na te denken over de telefonie-omgeving. "Dat hangt immers nauw samen met de servicedesk", meent sales consultant Niek Huijsmans. Hierdoor bracht de voetbalbond deze twee projecten binnen de KNVB bij elkaar en kwam Newtel Essence samen met KPN, het moederbedrijf van Newtel Essence, tot een sluitend aanbod. Huijsmans: "Door zowel telefonie als kennis- en contactmanagement gelijktijdig op te pakken, is het eenvoudiger om beide te integreren. Het systeem wordt nu zo ingericht dat de medewerker op basis van nummerherkenning de klantinformatie op zijn scherm krijgt zodra hij de telefoon opneemt."

Omdat RightNow als SaaS wordt aangeboden, hoeft de KNVB zich geen zorgen te maken over de technische uitrol en het beheer. De bond kan zich focussen op de kwaliteit van de informatie in het systeem. RightNow wordt momenteel gevuld met antwoorden op alle mogelijke vragen die klanten kunnen stellen. De software is zo opgezet dat medewerkers de kennisdatabank eenvoudig zelf kunnen updaten als zich nieuwe vragen voordoen. Daarnaast bevat RightNow informatie over alle bij de KNVB aangesloten leden. Het systeem gaat deze maand ‘live’.

 

Meer over

BesturingssystemenTelecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Nieuw kantoor Salesforce NL, videobellers in problemen, overheid omarmt ai-agents, 40 mln. voor defensie-tech Keen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Google vergroot soevereiniteit-opties van clouddiensten

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Google Cloud verzekert klanten: Amerikaanse afkomst belemmert data-soevereiniteit niet

    ActueelCarrière

    Kort: Atos benoemt Benelux-hoofd ai-tak, Eset-rapport, Sioux naar Singapore, Dell vernieuwt AI Factory

    deal overeenkomst partner samenwerking akkoord
    ActueelCarrière

    Bonden akkoord met nieuwe ICK-cao 2025-2026

    Architectuur
    OpinieCarrière

    Architectuur is meer dan alleen techniek

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs