Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Vertrouwen in ICT-dienstverlener blijft gelijk

20 januari 2010 - 09:38ActueelInnovatie & TransformatieBlauw Research
Rian van Heur
Rian van Heur

Het vertrouwen in ict-dienstverleners is het afgelopen jaar nauwelijks veranderd. Iets meer dan driekwart van de ict-beslissers zegt evenveel vertrouwen in de dienstverleners te hebben als een jaar geleden. Dat blijkt uit onderzoek van Blauw Research. Van de ondervraagden zegt 16 procent dat hun vertrouwen in de dienstverleners is verslechterd.

Het onderzoeksbureau verwachtte dat de economische crisis en de negatieve aandacht rond mislukte ict-projecten het vertrouwen onder druk zou zetten. Vooralsnog lijkt het vertrouwen niet te lijden onder de recessie, zeggen de onderzoekers. 78 procent van de 662 ondervraagde ict-beslissers zegt evenveel vertrouwen in de ict-dienstverleners te hebben als een jaar geleden.

Het vertrouwen blijkt niet uit hoe ict-beslissers over de geloofwaardigheid van ict-dienstverleners denken. 35 procent van de ondervraagden vindt ict-dienstverleners geloofwaardig, bijna de helft heeft hier geen mening over.

Aan de geloofwaardigheid is het afgelopen jaar weinig veranderd, aldus Blauw. Meer dan 70 procent zegt dat de geloofwaardheid van de dienstverleners het afgelopen jaar hetzelfde is gebleven. 20 procent vindt dat dienstverleners minder geloofwaardig zijn geworden en geeft daarvoor hoge kosten als reden.

Toegevoegde waarde

Vertrouwen in dienstverleners

Ict-managers zijn positiever over ict-dienstverleners dan businessmanagers, concludeerde het onderzoeksbureau. ‘Blijkbaar zijn ict-dienstverleners (nog) onvoldoende in staat om ook businessmanagers te overtuigen van de toegevoegde waarde die ze te bieden hebben', schrijft het bureau.

Uit onderzoek van TNS Nipo in opdracht van Computable bleek ook al dat kosten een belangrijke overweging is om een consultant wel of niet in te schakelen. Deze gegevens worden gepubliceerd in de Consultancy Guide 2010. Het aantal ict'ers dat de keuze voor een bepaald adviesbedrijf mede laat afhangen van ‘de verwachting dat het bedrijf het best binnen het budget blijft', verdubbelde vergeleken bij een jaar eerder. Ook het aantal ondervraagden dat aangeeft te letten op de ‘laagste prijs', steeg van 8 naar 12 procent.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    Euro's, geld, papiergeld, winst (4x3)
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Grootste dienstverleners groeien het hardst

    ActueelInnovatie & Transformatie

    ‘KPN is aantrekkelijkste ICT-dienstverlener’

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Omzet dienstverleners steeg in 2008 nog

    Computable.nl
    ActueelCarrière

    VX Company is beste virtualisatiedienstverlener

    Computable.nl
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ICT-dienstverlener krijgt een krappe zeven

    Eén reactie op “Vertrouwen in ICT-dienstverlener blijft gelijk”

    1. Jan schreef:
      20 januari 2010 om 13:54

      Zolang men juristen wel serieus neemt en ICT-consultants niet is er weinig hoop op verbetering in het ICT-huishouden van de meeste bedrijven. De problemen beginnen helaas aan de top en de individuele ICT-er kan weinig doen behalve een studie rechten volgen om uit deze impasse te komen. De cultus van projecten en accountability van ICT maken het nog een stukje erger.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs