Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

MKB laat kansen liggen op het gebied van VoIP

26 maart 2010 - 11:27ActueelCloud & InfrastructuurPortland

De economie kruipt langzaam maar zeker uit het dal, maar toch blijft het verminderen van de uitgaven ook de komende jaren een prioriteit voor het midden- en kleinbedrijf. Door gebruik te maken van Voice over IP (VoIP) kunnen ondernemers de kosten voor telefonie fors terugdringen. Bovendien stelt VoIP hen in staat om de performance van de organisatie te verbeteren. Toch heeft het MKB VoIP tot op heden nog niet echt omarmd. Softwaredistributeur Portland Europe constateert dat de vraag naar op software gebaseerde telefoonsystemen binnen het MKB sterk toeneemt.

Het MKB associeert VoIP vaak met grote ondernemingen, complexe producten en forse investeringen. Hierdoor verdiepen ondernemers zich onvoldoende in de mogelijkheden die deze technologie hen te bieden heeft. De komst van op software gebaseerde telefooncentrales brengt hier verandering in, doordat het niet langer noodzakelijk is om te investeren in traditionele hardware en VoIP ook voor kleinere ondernemingen een aantrekkelijk alternatief wordt. Kostenbesparing is echter niet de enige reden om de overstap te maken naar VoIP. Portland Europe beschrijft de vier belangrijkste redenen waarom MKB’ers kiezen voor VoIP:

Mobiliteit voor werknemers: mobiliteit wordt voor medewerkers steeds belangrijker. VoIP maakt telewerken mogelijk, waardoor medewerkers zonder probleem vanaf iedere locatie kunnen werken.
Betere klantenservice: door een koppeling te maken tussen het CRM-systeem en de VoIP-telefooncentrale wordt het eenvoudiger om contact te onderhouden met klanten en prospects, waardoor de dienstverlening aanzienlijk wordt verbeterd.
Flexibiliteit: personeelsleden kunnen van werkplek veranderen zonder dat wijzigingen in de bedrading of de configuratie nodig zijn. Zeker voor ondernemingen die snel groeien, is dit een belangrijke reden om de keuze te maken voor VoIP.
Hogere productiviteit: de productiviteit van medewerkers neemt toe doordat zij meer mogelijkheden tot hun beschikking hebben op het gebied van Unified Communications en andere mogelijkheden die hun dagelijkse werkzaamheden eenvoudiger maken.

"Wij merken dat veel MKB’ers nog een drempel over moeten voordat ze zich realiseren dat het implementeren van VoIP eigenlijk een hele snelle manier is om een kostenbesparing te realiseren", stelt Kim van Brugge, directeur bij Portland. "Traditionele aanbieders van VoIP-diensten hebben jarenlang het MKB links laten liggen en hierdoor is ten onrechte het beeld ontstaan dat deze technologie niet geschikt is voor het MKB. Het tegendeel is echter het geval en aanbieders als 3CX laten zien dat een professionele telefooncentrale op basis van VoIP van toegevoegde waarde is voor ondernemingen van iedere omvang."

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Beveiliging begint bij de Server

    Waarom lifecycle-denken cruciaal is voor IT-security

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Fokken met data

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Introductie van sase in het netwerk: eenvoudiger beheer en lagere kosten

    Handen
    ActueelSoftware & Development

    Workday en Randstad slaan handen ineen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Kort: 15 miljoen voor QuiX Quantum, NTT Data met Eurofiber in 5G-zee (en meer)

    OpinieSecurity & Awareness

    Inzicht in kwetsbaarheden aanvalsoppervlak gaat voor budget

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Eigen datacenter, colocatie of cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    Private AI helpt gemeenten met vertrou...

    In een tijd waarin gemeenten geconfronteerd worden met groeiende verwachtingen van burgers, toenemende wet- en regelgeving en druk op budgetten,...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs