Oracle heeft zijn CRM-portfolio vernieuwd en uitgebreid met nieuwe producten. De nieuwe versie van Oracle CRM On Demand, Release 17, biedt nieuwe plannings- en analytische functionaliteit en is gemakkelijker in te richten op basis van de behoeften van de gebruiker. Daarnaast wordt speciaal voor de publieke sector de nieuwe Oracle Social Services Suite geïntroduceerd.
De nieuwste versie van Oracle’s online CRM-aanbod is gericht op het verder vergroten van het inzicht in gegevens zodat sneller actie kan worden ondernomen. Nieuwe functionaliteit betreft flexibele fiscale kalenders, de mogelijkheid om zowel verwachtingen voor omzet als productaantallen te maken en real-time vergelijkingen tussen huidige planningen en die uit het verleden te maken, om proactief in te spelen op veranderingen.
Om de verkoopeffectiviteit te verbeteren zijn de gebruiksmogelijkheden en de interface nog eenvoudiger aan te passen, zodat salesteams de toepassing volledig naar wens kunnen inrichten. De nieuwe Head-Up display toont de meest relevante informatie, het beheren van lijsten is eenvoudiger gemaakt en ook Oracle Mobile Sales Assistant is nog beter aan de wensen van de gebruiker aan te passen. Oracle CRM On Demand Release 17 optimaliseert het ‘pijplijn’-management dankzij automatische, tijdgebaseerde workflow-schema’s voor het beheren van verkoop, marketing, service en partnerkanalen. Hierdoor kan het volledige verkoopproces sneller worden doorlopen en zijn accurate updates op tijd door te voeren.
Verbeteringen aan de Oracle Migration Tool On Demand maken versiebeheer tussen diverse omgevingen mogelijk. CRM On Demand ondersteunt nu ook het partner kanaaal door middel van de Extended Partner Relationship Management. Voor farmaceutische bedrijven is de speciale Life Sciences Edition.
Oracle Social Services Suite
De nieuwe Oracle Social Services Suite, gericht op aanbieders van sociale voorzieningen, wordt geleverd met vernieuwde versies van Oracle’s Siebel CRM Public Sector 8.2 en Oracle Policy Automation 10. De software biedt een volledige oplossing voor het automatiseren van de sociale keten door middel van het efficient beheren van cliënten, verzoeken, sociale dienstverleners en welzijnswerkers. Dienstverleners hebben zo een volledig beeld van hun cliënten en besparen tijd en kosten doordat alle informatie snel en volledig beschikbaar is.
Oracle Social Services Suite en Siebel CRM Public Sector 8.2 maken het mogelijk snel en correct sociale voorzieningen en welzijnszorg via een self-service toepassing toe te wijzen. Veranderingen in de omstandigheden van cliënten worden op die manier nauwkeurig bijgehouden, waarop de dienstverlening kan worden aangepast volgens de verschillende beleidsregels.