Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Acer verbetert reparatiecentrum

23 april 2010 - 23:55ActueelCloud & InfrastructuurAcer Benelux
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

Acer heeft na klachten zijn reparatiecentrum verbeterd. De hardwarefabrikant heeft speciale testsoftware in gebruik genomen, draait een pilot volgens iso-normering, heeft voor eindgebruikers een nieuwe groep analisten opgezet en heeft extra reparatie-engineers geworven. Niet om meer te kunnen repareren, maar om beter te kunnen herstellen.

De afgelopen tijd ontving Acer klachten over het reparatiecentrum. Zo waren er klachten over de klantenservice, de bereikbaarheid, de lange wachttijden en de hoge reparatiekosten. Benelux-directeur Marc Pauly was ‘not amused’ met de klachten en ondernam stappen.

Ergste achter de rug

‘De klachten kwamen vooral doordat Tros Radar een item over ons had’, legt Pauly uit. ‘Ik vond het ietwat overtrokken, maar zoiets komt natuurlijk niet vanzelf. Doordat we de afgelopen jaren enorm zijn gegroeid, weet je ook dat je meer moet repareren. Met die grotere toestroom hebben we moeite gehad, maar ik denk dat we nu het ergste achter de rug hebben. We hebben in ieder geval zorgvuldig naar onze processen in het reparatiecentrum gekeken en aanpassingen doorgevoerd waar dat nodig was.’

Voor Pauly was het ‘eenvoudig’ om de lange wachttijd voordat een product gerepareerd was aan te pakken. Pauly: ‘Het ging vooral om apparatuur die in Duitsland hersteld werd. Tegenwoordig handelen we alles in Nederland af.’ In het reparatiecentrum is er een nieuwe groep voor eindgebruikers opgezet die per productgroep in cellen is verdeeld. ‘Op het moment dat het defecte product binnenkomt, komt het direct bij de juiste specialisatie uit’, vervolgt hij. ‘Ook hebben we extra reparatie-engineers neergezet om de kwaliteit te verbeteren. Zij zijn niet bedoeld om meer reparaties uit te voeren, maar zij zijn puur om de reparaties beter uit te voeren.’

Testsoftware

Ook is Acer in zijn reparatiecentrum gestart met een iso-normering om alles professioneler te laten werken. Hierin is Acer Benelux een voorbeeld voor de andere reparatiecentra van Acer in Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Tot slot is speciale testsoftware in gebruik genomen ter verbetering van de dienstverlening. Pauly: ‘Klachten zullen er altijd blijven, maar door al deze wijzigingen denk ik dat we in de top van serviceverlening terecht zijn gekomen.’

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Europese Unie
    AchtergrondData & AI

    Wake-up call voor inkopers ai

    Vrouwe Justitia
    ActueelCloud & Infrastructuur

    VMware haalt bakzeil bij Haagse rechter om Rijkswaterstaat

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    Ontslagen
    ActueelCarrière

    ASML ontslaat it-manager om dubbelrol, IFS brengt ai-agent naar fabrieksvloer (en meer)

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Overname E-Storage is voor PQR strategische zet in bescherming klantdata

    ActueelSecurity & Awareness

    Kort: PQR lijft E-Storage in, Fox-IT en Xerox it-partners van de Navo-top (en meer)

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs