McAfee ontwikkelt internationaal nieuwe pilotprogramma’s, zoals op het gebied van SaaS. Dit zegt Alex Thurber, channel manager van McAfee.
McAfee gaat onder andere managed security services van het overgenomen MXLogic via partners uitrollen. McAfee nam vorig jaar managed security leverancier MX Logic over voor 140 miljoen dollar. MX Logic levert diensten aan 40.000 klanten via 1800 resellers. Thurber: ‘Security as a service is interessant voor het mkb, zoals beveiliging voor email om te beschermen tegen malware en virussen. We starten met nu met een pilot rond security as a service programma.’
Een andere pilot is McAfee ACE. Dit is een accreditatieprocedure dat valt onder de noemer Accreditation, Certification, Enablement (ACE). Thurber: "Partners krijgen hierin meer trainingen en moeten daardoor meer winstgevend worden. Daarvoor is ACE ingesteld. Dat levert trainingen voor partners en klanten rond McAfee oplossingen. "
Het McAfee Authorised Support Program is weer een andere pilot, vervolgt Thurber. ‘ Hierbij worden professionele diensten via de channel verkocht."
Midmarket is een groeimarkt voor McAfee partners, besluit Thurber. "Tot nu toe is McAfee sterk in zakelijke en consumentenmarkt. Nu doen we aan midmarket road shows. De midmarket zijn bedrijven met een paar honderd tot duizend gebruikers. Deze bedrijven hebben op dit moment goede technologie nodig dat wordt geleverd door goede security partners."