Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

SAP en SUGEN kondigen aanvullende SAP Enterprise Support oplossingen aan

06 augustus 2010 - 12:223 minuten leestijdActueelSoftware & DevelopmentSAP

SAP en de SAP User Group Executive Network (SUGEN), een wereldwijd netwerk van SAP gebruikersgroepen, kondigen aan dat de samenwerking tussen de twee organisaties heeft geresulteerd in de ontwikkeling van een koppelingsmethode van SAP Enterprise Support Services.

. Er is ondermeer een online platform van customer benefit cases en best practices gecreëerd die bijdraagt aan de gebruiksvriendelijkheid van SAP Enterprise Support. Bovendien zal in SAP in samenwerking met het SAP/SUGEN Enterprise Support Charter Team regionale feedbacksessies met klanten blijven hosten om gezamenlijk de ontwikkeling van best practices, procedures en self services aan klanten te kunnen aanbieden. Daarnaast biedt SAP hulp bij het optimaliseren van IT-landscapes van haar klanten.

De aankondiging is een gevolg van de laatste feedbacksessie met leden van de SAP Enterprise Support adviesraad. Deze adviesraad werd opgericht om de door SAP en SUGEN ontwikkelde Key Performance Indicators (KPI’s) uit 2008 te meten en beoordelen. De adviesraad bestaat uit 100 bedrijven van over de hele wereld, die hun inzichten hierover met elkaar delen.
Naast kennisoverdracht en KPI-verbeteringen heeft de samenwerking tussen SAP en SUGEN de realisatie van een schaalbare koppelingsmethode opgeleverd. Deze koppelingsmethode levert klanten een duidelijk stappenplan waarmee zij het meeste uit SAP Enterprise Support kunnen halen. Klanten worden stap voor stap begeleidt langs de value chains van SAP Enterprise Support. De methode biedt klanten een volledige ondersteuning waarmee zij zowel de kwaliteit als de uitvoering en operaties kunnen waarborgen. Bovendien biedt het toegang tot de SAP Enterprise Support Academy, waarin zij gebruik kunnen maken van een verzameling van begeleide self services en rechtsreeks in contact kunnen komen met SAP Active Global Support experts voor training, best practices en remote support.

Dr. Uwe Hommel, Executive Vice President en hoofd SAP Active Global Support: "SAP blijft zich inzetten voor de samenwerking met onze gebruikersgroepen en het realiseren van toegevoegde waarde voor de klant. Door de outroll van deze uitbreidingen en verbeteringen, realiseren klanten zich direct wat de voordelen van SAP Enterprise Support zijn. Bovendien kunnen zij met behulp van SAP Enterprise Support de totale kosten van hun activiteiten verlagen".
De SUGEN gebruikersgroepen werken wereldwijd samen met SAP om de beschikbaarheid van deze diensten naar hun klanten te communiceren. Leden die deelnemen aan het huidige plan voor de communicatie ASUG (Noord-Amerika), ASUG Brazilië, ASUG Mexico, AUSAPE (Spanje), JSUG (Japan), SAPSA (Zweden), SAUG (Australië), UK & Ireland SAP User Group, SBN Norge (Noorwegen), SUG-MENA (Midden-Oosten, Noord-Afrika), USF (Frankrijk) en de VNSG (Nederland).

"Als gevolg van de dialoog tussen SAP en de gebruikersgroepen is de keuze nu aan de klant en kan die zich nu richten op suggesties die SAP Enterprise Support geeft", zegt Tonnie van der Horst, voorzitter en president SUGEN, VNSG. "We zijn blij met het succes van onze gezamenlijke inspanningen en kijken ernaar uit om in onze verdere samenwerking meerwaarde te creëren voor SAP klanten."

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Resultaatgericht Samenwerken (RGS).

    RGS is een gestructureerde methode die vastgoedprofessionals direct ondersteunt bij kwaliteitsverbetering, kostenefficiëntie en verduurzaming.

    Computable.nl

    De principes van cloud-native techniek

    Cloud-native technologieën voegen flexibiliteit, schaalbaarheid en beveiliging toe en verlagen de operationele kosten voor de IT-omgeving. Hoe dragen Kubernetes, KEDA en AKS hieraan bij?

    Meer lezen

    ActueelData & AI

    Kort: Esri simuleert extreem weer, update over de Ai-fabriek, omkoping Coinbase (en nog meer)

    Remko Reinders alegemeen directeur Salesforce Nederland
    AchtergrondData & AI

    Salesforce NL: Technologie ai-agents is volwassen, nu komt het op durf aan

    ActueelOverheid

    Kort: Nieuw screeningsysteem IND, IFS in zee met TomTom, Navara naar BBTG en de grote oversteek voor TMA

    AchtergrondData & AI

    ILT heeft nieuw taxitoezichtsysteem op de rit

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: WBSO populair bij ict-bedrijven, 6 cloudtrends Gartner, EU-alternatief voor CVE-database VS

    ActueelData & AI

    Lleverage ontvangt drie miljoen voor ‘vibe automation’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs