Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Euro's, geld, papiergeld, winst (4x3)

‘Werkgever moet vaker belonen naar prestatie’

06 augustus 2010 - 13:58ActueelCarrièreKelly Services
Heleen van Roon
Heleen van Roon

Werkgevers moeten hun personeel vaker belonen naar de resultaten die zij boeken. Dat stelt directeur George Corona van recruitmentbureau Kelly Services naar aanleiding van een onderzoek dat het bedrijf deed. Volgens Corona motiveert die werkwijze het personeel niet alleen, maar ook zou het de band tussen werknemer en werkgever versterken.

De recruiter ondervroeg 134.000 werknemers in 29 landen. Vooral personeelsleden tot dertig jaar hebben belangstelling voor het werken met targets. ‘Bij bedrijven waar werknemers direct verantwoordelijk zijn voor de winst is de band tussen werkgever en werknemer sterker’, stelt Corona. ‘Bovendien motiveert het mensen om creatiever en productiever te zijn.’

Volgens de onderzoekers wordt 40 procent van de ondervraagde werknemers al beloond op basis van targets. Het percentage medewerkers dat aangeeft productiever te werken als zij beloond zouden worden naar resultaat is ongeveer even groot.

Kortwerkend medicijn
Niet iedereen is overtuigd van het nut van de werkwijze die Corona adviseert. ‘Plezier is veel moeilijker te beheersen dan het voorschotelen van een concreet doel’, stelt recruitmentconsultant Mark Joosten. ‘Maar iedereen weet dat iemand die met plezier naar zijn werk gaat productiever is dan iemand die gemotiveerd moet worden door targets.’

Ook salesconsultant Vincent Meussen van ict-dienstverlener Gilde Main vindt een target niet zo’n goede oplossing. ‘Een goede verkoper heeft geen target nodig’, zegt hij. ‘Als je vanuit je eigen verantwoordelijkheid het niet kunt opbrengen om voor een goed salaris optimaal te presteren, ben je bij uitstek al geen goede medewerker, laat staan vertegenwoordiger of accountmanager. Provisie is dan slechts een kortwerkend medicijn.’

Corona ziet dat anders. ‘Vooral nu er een tekort aan talent dreigt te ontstaan, is het een goed systeem’, aldus de directeur. ‘Werknemers worden productiever als je de prestaties laat samenhangen met de doelstellingen van het bedrijf.’

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Meer lezen

    Architectuur
    OpinieCarrière

    Architectuur is meer dan alleen techniek

    ActueelCarrière

    Kort: Cloudstichting opgericht, eerste lokale-overheidsklanten voor DSC (en meer)

    OpinieCarrière

    De cruciale rol van changemakers in onzekere tijden

    ActueelCarrière

    De 10 beste voorbeelden van ons toekomstig werk!

    Groeien
    AchtergrondCarrière

    Van schuldenlast naar groeikansen: Atos maakt zich klaar voor de toekomst

    ActueelCarrière

    Van ciso naar Europarlementariër: Anouk van Brug over de toekomst van cybersecurity

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs