Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

ICT-dienstverlener presteert beter door crisis

24 september 2010 - 10:39ActueelGovernance & PrivacyAccentureCGIHP Inc.SAPSogeti
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

De tevredenheid van klanten bij zakelijke dienstverleners verbetert dit jaar tot recordhoogte. Vooral voorheen zwak presterende verzekeringsmaatschappijen en ict-dienstverleners hebben hun prestaties sterk verbeterd. Dat blijkt uit het jaarlijkse onderzoek van het zakenblad Incompany onder ruim vierduizend decision makers naar de klanttevredenheid van zakelijke dienstverleners in Nederland.

Nadat de klanttevredenheid in het begin van de economische crisis juist daalde, hebben de 172 onderzochte organisaties in 2010 een nieuw record bereikt. Het tempo waarin de rapportcijfers van klanten stijgen, is zelfs twee keer zo hoog als in de afgelopen zes jaar.

Deze versnelling wordt grotendeels veroorzaakt door een inhaalslag van bedrijven die jarenlang met ontevreden klanten kampten. Zo stijgen de rapportcijfers voor ict-bedrijven en verzekeraars zeven tot acht keer zo snel als die in de sterke sectoren advocatuur en notariaat en private banking. Vooral de prestaties van Logica, Accenture, SAP en verzekeraar De Goudse dragen bij aan de verbetering.

Structurele verbeteringen

In 2005 presteerde meer dan de helft van alle verzekeraars en ict-bedrijven onder de maat in dit onderzoek. Maar na enkele structurele verbeteringen in de afgelopen jaren en de grote sprong voorwaarts nu, krijgt nog maar één van de 43 verzekeraars en ict-dienstverleners een onvoldoende. Tegelijkertijd verzesvoudigt het aantal verzekeraars en automatiseerders dat uitstekend presteert. In 2005 kregen alleen Sogeti, Hewlett-Packard, Univé en Interpolis een cijfer rond de zeven, dit jaar scoren 23 sectorgenoten goed.

Top 25

 

  

Rapportcijfer

Organisatie

Sector

1

7,45

Delta Lloyd Private Banking

Private banking

2

7,38

GITP

Management en organisatie

3

7,37

Simmons & Simmons

Advocatuur en notariaat

4

7,35

Boels Zanders

Advocatuur en notariaat

5

7,35

Flynth

Accountancy en belastingadvies

6

7,35

Hekkelman

Advocatuur en notariaat

7

7,34

Mercuri Urval

Human resources

8

7,34

Ernst & Young

Management en organisatie

9

7,33

Huijbregts Notarissen

Advocatuur en notariaat

10

7,31

Dirkzwager

Advocatuur en notariaat

11

7,29

Advisie Automatisering

IT

12

7,27

Van Lanschot Private Banking

Private banking

13

7,26

Boekel De Nerée

Advocatuur en notariaat

14

7,25

Alfa

Accountancy en belastingadvies

15

7,24

Deloitte Corporate Finance

Corporate finance

16

7,22

Stibbe

Advocatuur en notariaat

17

7,22

Rabobank Corporate Finance

Corporate finance

18

7,20

Schouten & Nelissen

Human resources

19

7,19

Gibo Groep

Accountancy en belastingadvies

20

7,17

Logica

IT

21

7,16

Loyens & Loeff

Advocatuur en notariaat

22

7,16

The Boston Consulting Group

Management en organisatie

23

7,16

Houthoff Buruma

Advocatuur en notariaat

24

7,16

Schouten & Nelissen

Management en organisatie

25

7,15

Dell Business Services

IT

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Beveiliging en IT samen sterk tegen bedreigingen

    Deze paper geeft concrete strategieën en handvatten om IT en Security effectiever te integreren.

    Meer lezen

    Succes
    ActueelGovernance & Privacy

    Klanttevredenheid in IT stijgt tot recordhoogte

    Eén reactie op “ICT-dienstverlener presteert beter door crisis”

    1. crisis schreef:
      24 september 2010 om 17:27

      Geldt blijkbaar voor alle zakelijke dienstverlening lezen we op nu.nl en heeft dus niets met ICT op zich te maken

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs