Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Bol.com introduceert eigen partnerprogramma

12 januari 2011 - 22:023 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieBol.com

Bol.com opent op 20 januari zijn nieuwe partnerprogramma. De winkel heeft de afgelopen maanden de eerste partners uit zijn bestaande partnerprogramma uitgenodigd om over te stappen.

Bol.com besloot een jaar geleden het partnerprogramma voortaan geheel in eigen beheer te nemen en heeft op basis van feedback van gebruikers een eigen omgeving ontwikkeld. Voor partners biedt dit praktische voordelen zoals verbeterde tracking, gebruiksvriendelijke promotiemiddelen en transparante rapportages. Het nieuwe partnerprogramma wordt op 20 januari tijdens het partner event van bol.com geïntroduceerd.

Bol.com startte in 1999 met affiliate marketing. Geregistreerde partners genereren verkeer naar bol.com door middel van hun eigen marketingactiviteiten, bijvoorbeeld met een advertentie op hun website. In deze marketingactiviteiten promoten de affiliate partners specifieke artikelen, productgroepen of bol.com in het algemeen. De affiliate partners krijgen een beloning als hun marketinginspanningen een directe bijdrage leveren aan verkopen op bol.com.

Bol.com heeft bewust gekozen voor het zelf ontwikkelen en beheren van een eigen affiliate programma. Nieuwe toepassingen op het internet ontwikkelen zich in een razend tempo in allerlei verschijningsvormen en worden op verschillende apparaten gepresenteerd. Daarbij zijn samenwerkingen met andere partijen voor bol.com steeds belangrijker. Zo is het assortiment van 4.5 miljoen artikelen voor de consument in de toekomst op verschillende plekken en via diverse applicaties beschikbaar. Het zelf ontwikkelen van een partnerprogramma biedt bol.com de benodigde flexibiliteit en de beheersbaarheid om met een veelheid aan partners, businessmodellen en productgroepen te kunnen werken.

De belangrijkste voordelen voor partners in het nieuwe partnerprogramma zijn:
– Introductie winkelwagentracking (minder kans op verwijderen van cookies)
– Gebruiksvriendelijke promotiemiddelen
– Transparante rapportages
– Verlenging cookietijd naar 5 dagen
– Geautomatiseerde uitbetaling

"Met de introductie en ontwikkeling van het nieuwe partnerprogramma verwachten we een positieve impuls te geven aan onze groei. Bol.com ontwikkelt steeds meer nieuwe businessmodellen en productgroepen, zoals recent tweedehands en digitaal, die allemaal een eigen karakteristiek hebben. Met het eigen partnerprogramma kunnen we hier efficiënt op inspelen. Dit zal naar verwachting resulteren in een toename van het aantal partners en van de effectiviteit van hun activiteiten", zegt Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com.

"De eerste resultaten uit de bètafase tonen al een stijging in conversie en omzet per bezoeker van tientallen procenten. En voor bol.com is dit slechts het begin. We willen de komende tijd nog meer verbeteringen doorvoeren. Dit programma is een eerste stap in onze strategie om de winkel meer open te stellen voor externe partijen", vervolgt Schaeffer.

Het nieuwe partnerprogramma wordt tijdens het partner event van bol.com op 20 januari geïntroduceerd. Op deze dag geven experts onder andere inzicht in het verbeteren van de vindbaarheid van website(s), het trekken van meer relevante bezoekers en het verhogen van de conversie. Daarnaast krijgen bezoekers inzicht in het behalen van een hoge return-on-investment door de juiste inzet van social media. Het event vindt plaats in Utrecht. Kijk voor meer informatie op: http://www.bol.com/partnerevent2011

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder

    Partnerartikel
    AdvertorialCloud & Infrastructuur

    Hybride cloud: belofte of valkuil?

    Pieter de Haer, Portfoliomanager Previder De hybride cloud is de belofte van dit moment. Organisaties zien een model voor zich...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Frank Breedijk
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitale soevereiniteit hoeft niet zwart-wit te zijn

    Kaarten energienet
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitale kaarten versnellen stroomnetuitbreiding

    Reza Sarshar
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    ‘Innovaties bij grote organisaties van belang voor hele markt’

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Europese regels drijven digitale infrastructuur in handen van niet-Europese giganten

    Richard Turk
    Awards NieuwsInnovatie & Transformatie

    Digitale transformatie is meer dan technologie alleen

    Innovatie & Transformatie

    Intel waarschuwt voor risico’s na omstreden staatsdeelname VS

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs