Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Dixons opent drie nieuwe winkels

18 maart 2011 - 17:14ActueelInnovatie & Transformatie

Amsterdam, Rotterdam en Enschede hebben er een Dixons bij. Met deze hattrick zet de elektronicaspecialist de groei van de afgelopen jaren ook in 2011 door.

Dat Dixons in deze tijd kan blijven investeren in nieuwe vestigingen, komt volgens directeur Eddy Assies vooral door de goede prijs-kwaliteitverhouding en haar kennis van wat er in de markt speelt. "Daarbij hebben klanten behoefte aan deskundig advies. Aan medewerkers die hun wensen begrijpen."

De vestigingen in Rotterdam (Zuidplein 950) en Enschede (H.J. van Heekplein 85) bevinden zich in de winkels van V&D en hebben een vloeroppervlakte van 225 en 150 m2.
De vestiging in Amsterdam (Beethovenstraat 33) heeft een vloeroppervlakte van 65 m2 en is een ‘regulier’ filiaal in de winkelstraat, zoals Dixons er in Nederland al 130 heeft.

Nieuwe look and feel
De nieuwe winkels zijn geheel ingericht volgens de nieuwe, vorig jaar geïntroduceerde, look and feel; de producten zijn letterlijk uit de kast gehaald. Klanten krijgen zodoende meer dan ooit inzicht in de vele gebruikersmogelijkheden die de vrijetijdselektronica in zich heeft, en kunnen die ook ter plekke ervaren. "De uitstraling is eigentijdser en de inrichting is veel uitnodigender", legt Eddy Assies uit. "De meeste dichte wandkasten zijn verdwenen, en in veel filialen staat een zogeheten ‘belevingstafel’, waar diverse merkproducten centraal staan. Je wilt nou eenmaal horen hoe een speakerdock van Bose klinkt of ervaren hoe zo’n iPad werkt."

Facelift filialen en website
Onder het motto `Mannen denken maar aan één ding. Dixons’ lanceerde de elektronicaketen vorig jaar een landelijke campagne om de nieuwe strategie voor het voetlicht te brengen, namelijk dat Dixons zich – met een knipoog – richt op het spel tussen mannen en vrouwen bij de aanschaf van vrijetijdselektronica. In 2010 zijn al twintig winkels omgebouwd naar de nieuwe look and feel, waarbij het assortiment net als voorheen de hoofdrol speelt. Op termijn ondergaan alle filialen van Dixons een metamorfose. Op de nieuwe website heeft elke leverancier zijn eigen plek, met daarbij een sterk verbeterde product¬informatie en -presentatie. Er is bovendien een directe koppeling met alle belangrijke sociale netwerken, en bezoekers kunnen filiaalinformatie krijgen via Google Maps. Verder is Dixons de enige elektronicaketen waar het mogelijk is om, ook online, Air Miles te sparen en ermee te betalen.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersyste...

    Videoconferencing is volledig ingeburgerd in de vergaderzaal. Met ClickShare heeft Barco een oplossing om gemakkelijk en draadloos videovergaderingen te starten...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overheid

    Den Haag lanceert ‘I-Visie 2035’: digitale dienstverlening in dienst van inwoner

    Innovatie & Transformatie

    Schaduw-ai en het risico voor organisaties

    Innovatie & Transformatie

    Overheid investeert fors in digitale transformatie

    Bluesky X
    Data & AI

    Kort: Mobiel netwerk VodafoneZiggo vernieuwd, dislikes voor Bluesky (en meer)

    veiligheid ai onderwijs
    Onderwijs

    Tech als kans, veiligheid als voorwaarde in onderwijs

    Nexperia
    Innovatie & Transformatie

    Escalatie intern conflict bij Nexperia

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs