Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Dixons opent drie nieuwe winkels

18 maart 2011 - 17:14ActueelInnovatie & Transformatie

Amsterdam, Rotterdam en Enschede hebben er een Dixons bij. Met deze hattrick zet de elektronicaspecialist de groei van de afgelopen jaren ook in 2011 door.

Dat Dixons in deze tijd kan blijven investeren in nieuwe vestigingen, komt volgens directeur Eddy Assies vooral door de goede prijs-kwaliteitverhouding en haar kennis van wat er in de markt speelt. "Daarbij hebben klanten behoefte aan deskundig advies. Aan medewerkers die hun wensen begrijpen."

De vestigingen in Rotterdam (Zuidplein 950) en Enschede (H.J. van Heekplein 85) bevinden zich in de winkels van V&D en hebben een vloeroppervlakte van 225 en 150 m2.
De vestiging in Amsterdam (Beethovenstraat 33) heeft een vloeroppervlakte van 65 m2 en is een ‘regulier’ filiaal in de winkelstraat, zoals Dixons er in Nederland al 130 heeft.

Nieuwe look and feel
De nieuwe winkels zijn geheel ingericht volgens de nieuwe, vorig jaar geïntroduceerde, look and feel; de producten zijn letterlijk uit de kast gehaald. Klanten krijgen zodoende meer dan ooit inzicht in de vele gebruikersmogelijkheden die de vrijetijdselektronica in zich heeft, en kunnen die ook ter plekke ervaren. "De uitstraling is eigentijdser en de inrichting is veel uitnodigender", legt Eddy Assies uit. "De meeste dichte wandkasten zijn verdwenen, en in veel filialen staat een zogeheten ‘belevingstafel’, waar diverse merkproducten centraal staan. Je wilt nou eenmaal horen hoe een speakerdock van Bose klinkt of ervaren hoe zo’n iPad werkt."

Facelift filialen en website
Onder het motto `Mannen denken maar aan één ding. Dixons’ lanceerde de elektronicaketen vorig jaar een landelijke campagne om de nieuwe strategie voor het voetlicht te brengen, namelijk dat Dixons zich – met een knipoog – richt op het spel tussen mannen en vrouwen bij de aanschaf van vrijetijdselektronica. In 2010 zijn al twintig winkels omgebouwd naar de nieuwe look and feel, waarbij het assortiment net als voorheen de hoofdrol speelt. Op termijn ondergaan alle filialen van Dixons een metamorfose. Op de nieuwe website heeft elke leverancier zijn eigen plek, met daarbij een sterk verbeterde product¬informatie en -presentatie. Er is bovendien een directe koppeling met alle belangrijke sociale netwerken, en bezoekers kunnen filiaalinformatie krijgen via Google Maps. Verder is Dixons de enige elektronicaketen waar het mogelijk is om, ook online, Air Miles te sparen en ermee te betalen.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst. De praktijk van verschillende manieren van industrieel bouwen

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialData & AI

    AI in softwaretesten: tussen belofte e...

    De opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) wekte hoge verwachtingen in de wereld van softwaretesten. Zelflerende testsuites, automatisch gegenereerde testgevallen en...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ActueelData & AI

    Kort: 100 miljoen voor Nederlandse ai, down under investeert ook (en meer)

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Navo moderniseert it-infrastructuur met Oracle en Thales

    OpinieInnovatie & Transformatie

    ASMI, de stille kracht achter chip van morgen

    Groei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    ING: it-dienstensector groeit licht harder dan economie

    Productiviteitsgroei
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Digitalisering en innovatie speerpunt bij Productiviteitsagenda

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs