Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

LinkIT en PQR laken guerrilla-actie

01 april 2011 - 10:093 minuten leestijdActueelInnovatie & TransformatieKlikworkLinkitPQR
Sander Hulsman
Sander Hulsman
Chief Digital Content

De guerrilla-actie die ict-recruiter Klikwork uitvoerde bij twintig ict-bedrijven, valt niet overal in goede aarde. Dienstverlener LinkIT heeft vermoedelijk schade aan een nieuwe trap die voor 100.000 euro is aangeschaft en PQR overweegt ‘verdere stappen’. In de nacht van 31 maart op 1 april 2011 werd op de stoep een tekst gespoten die direct was gericht aan de ict’ers van het bedrijf. Sommige bedrijven haalden hun neus voor de actie op. Andere dienstverleners waren dus ‘not amused’.

‘Wij zijn niet blij met deze actie', zegt een woordvoerder van infrastructuurdienstverlener PQR. ‘Dit is absoluut niet gepast. Ze proberen gewoon ons personeel te werven. We overwegen in ieder geval verdere stappen.' Wat die stappen zijn wil het bedrijf niet zeggen. Wel laat de woordvoerder weten dat de gespoten tekst blijft staan. ‘Wie de troep maakt, moet het opruimen. Ze komen maar terug.'

Schade

Klikwork ICT Recruitment ging in de nacht van 31 maart op 1 april 2011 langs twintig ict-bedrijven om daar een tekst op de stoep voor de hoofdingang te spuiten. ‘Ict'er, spring is in the air.' Volgens de recruiter is het een ludieke actie die tot naamsbekendheid als ict-werkgever moet leiden. Verschillende bedrijven kregen een bezoek, waaronder Sogeti, Inter Access, Qwise, BrainForce, PQR, LinkIT, Qurius en NetSourcing.

Bij LinkiT was de grootste antipathie voor de marketingactie. De ict-dienstverlener had net een nieuwe trap ter waarde van een ton euro aangeschaft die vier keer moet worden nabehandeld. Twee keer moesten nog worden gedaan, waardoor de stof nog poreus was. Het krijt dat Klikwork gebruikte, is nu in de trap getrokken en het is maar de vraag of dit er nog uit gaat. ‘We kunnen nu nog niet zien of we blijvend schade hebben', zegt een woordvoerder, ‘maar als dit zo is, dan stellen we ze hiervoor zeker aansprakelijk.'

Wortell

Bij Qurius wordt de soep niet zo heel heet gegeten. Ze zien daar de grap van de actie niet. Bij Qwise is het de betrokkenen niet eens opgevallen dat er iets op de stoep was gespoten. Wortell kwam er met een gelukje vanaf, door wegwerkzaamheden kon het kantoor niet worden bereikt. Bij Sogeti is de tekst opgevallen en wordt de beveiliging van het bedrijventerrein aangesproken hoe deze actie kon plaatsvinden. 's Nachts is namelijk het terrein afgesloten, maar toch kon er op de stoep worden gespoten.

Overigens verliep de guerrilla-actie niet vlekkeloos. Gepland was dat de actie om 04.00 uur 's nachts zou worden afgerond, maar dit liep twee uur uit. Er was met een auto over een pakket ochtendkranten van de Volkskrant heengereden waardoor de auto moest worden weggesleept. Van de actie is een video gemaakt.

https://www.youtube.com/watch?v=BV4h2S1mccM

Spring is in the air – Klikwork

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Stem nu voor de Computable Awards 2025!

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    ActueelCarrière

    Kort: Asus vangt bot bij rechter om thuiswerken, 145,5 miljoen EU-subsidie voor cyberbeveiliging (en meer)

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Kernapplicaties smeken om platform- en devops-aanpak

    3 reacties op “LinkIT en PQR laken guerrilla-actie”

    1. kevin schreef:
      1 april 2011 om 12:18

      vooral die opmerking van PQR dat ze hun personeel proberen te werven…ze doen zelf ook niet anders dus vindt het een beetje jammer van ze om zo’n uitspraak te doen.
      Verder een erg leuke(minder leuk van de trap) ludieke actie!

      Login om te reageren
    2. Jeffrey schreef:
      4 april 2011 om 06:32

      Zomaar een balletje opgooien, maar: Hoeveel uur moet een PQR ICT-er werken om voor zijn baas een trap van 100.000,- euro terug te verdienen?

      Login om te reageren
    3. Jan Bos schreef:
      4 april 2011 om 08:23

      Jeffrey, De trap is niet van PQR maar van LinkiT.
      Uiteraard stelt LinkiT het zeer op prijs dat een PQR-medewerker zich beschikbaar stelt om dit terug te verdienen.
      On topic: Hoe ludiek de actie ook mag zijn, van andermans eigendommen dien je af te blijven.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs