Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Tripolis opent Turks en Argentijns kantoor

19 juli 2011 - 09:14ActueelCloud & InfrastructuurTripolis Solutions
Pim van der Beek
Pim van der Beek

De Amsterdamse leverancier van marketingsoftware, Tripolis Solutions, heeft vestigingen geopend in Turkije en Argentinië. Via die locaties moeten internationale klanten lokaal ondersteund worden. De leverancier kan nog niet zeggen om welke partijen het gaat omdat de contractonderhandelingen nog niet zijn afgerond. Het aantal buitenlandse vestigingen van Tripolis komt met de nieuwe kantoren op zes.

Het bedrijf opende op 18 juli 2011 de Turkse vestiging en op 8 juli 2011 werd de Argentijnse vestiging gestart. Tripolis-directeur Joost Nienhuis vertelt vanuit Istanbul dat in beide landen gestart wordt met een commercieel medewerker en een medewerker voor klantondersteuning. Afhankelijk van de resultaten wordt het personeel mogelijk uitgebreid.

Volgens Nienhuis is Turkije een groeimarkt voor e-commercie en e-mailmarketing. 'Het land heeft bijna tachtig miljoen inwoners. De jonge bevolking, veertig procent is 25 jaar of jonger, omarmt technologie.' De directeur ziet kansen in bedrijven die de aandacht verleggen van traditionele marketing naar e-mailmarketing. Dilo Kruyswijk, die de Turkse vestiging gaat leiden: 'De Turkse markt is qua database privacy en e-mailregulering nog niet sterk ontwikkeld. Dat leidt tot een overvloed aan kwalitatief laagwaardige e-mails.'

Groupon

Nienhuis, die voor zijn functie bij Tripolis verantwoordelijk was voor Microsoft MSN, ligt de toekomst van e-mailmarketing in 'actuele en dynamische email'. Dat betekent dat, afhankelijk van het moment (tijd), de plaats en het apparaat van de ontvanger verschillende berichten worden uitgestuurd. De inhoud wordt dan op verschillende manieren aangeleverd en opgemaakt.

Daarbij moet de boodschap of aanbieding specifiek zijn toegespitst op de ontvanger. Door koppelingen met het voorraadbeheersysteem kan ook informatie over beschikbaarheid en informatie over de dichtstbijzijnde winkel worden gekoppeld, aldus Niehuis.

Een klant die de software van Tripolis gebruikt is Groupon. Die Amerikaanse marketingwebdienst waarop gebruikers zich kunnen abonneren, communiceert kortingsacties die tijdelijk en lokaal gelden. Een voorbeeld is korting op een etentje bij het restaurant om de hoek.

Vodafone

Tripolis levert software voor e-mail- en marketingcampagnes aan onder andere Vodafone, ING, ABN Amro en Albert Heijn. In totaal werken ongeveer dertig mensen bij de leverancier.

Naast het hoofdkantoor in Amsterdam en de nieuwe vestigingen in Turkije en Argentinië, heeft het bedrijf vestigingen in België, Denemarken, Letland en Polen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    Stekker
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Exact trekt stekker uit Turks avontuur

    Computable.nl
    ActueelSoftware & Development

    Oud-MSN-manager Nienhuis leidt Tripolis

    Computable.nl
    AchtergrondSoftware & Development

    ‘Turkije is groeimarkt voor boekhoudsoftware’

    CeBIT
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Turkije wordt partnerland op CeBIT 2011

    Computable.nl
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Exact Online gaat Turkse markt op via Triodor

    ActueelCarrière

    Zwolse studenten leggen netwerk aan in Turkije

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs