Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Oki en Akihary zijn op elkaar uitgekeken

24 november 2011 - 22:10ActueelInnovatie & TransformatieOki

De Japanse printerleverancier Oki en zijn directeur Frank Akihary zijn op elkaar uitgekeken. Vandaar dat de directeur na overleg het Japanse bedrijf per 1 november 2011 heeft verlaten. Oki heeft het economisch moeilijk en Akihary was minder gemotiveerd om daar wat aan te doen: ‘Door de recessie had ik er geen zin meer in’.

Akihary is met stille trom vertrokken. Hij zegt dat hij de laatste maanden andere interesses heeft gekregen. Zo publiceerde hij in juni 2011 het boek ‘Het Molukt altijd' waarvan bijna 600 exemplaren zijn verkocht. Dit boek gaat over de Molukse afkomst van Akihary. Hij wil Molukse jongeren stimuleren om meer carrière te maken. Vanaf begin 2012 gaat hij aan de slag als coach voor deze jongeren, aldus Akihary. Hij heeft er de tijd voor, want hij is dan zestig jaar oud en gaat met pensioen.

Akihary wil niet veel kwijt over hoe het met Oki is, waar in het Nederlandse hoofdkantoor in Hoofddorp ongeveer acht mensen werken. Oki Nederland wordt nu aangestuurd vanuit het Duitse kantoor door de Japanner Terry Kawashima. Het bedrijf kampt met een aantal problemen. Zo is de Japanse Oki-fabriek in het gebied rond Fukushima, dat begin dit jaar door een aardbeving werd getroffen, nog dicht. Daarnaast heeft Oki last van de overstromingen in Thailand, omdat daar fabrieken staan waar Oki-printers worden gemaakt.

Inmiddels is in Nederland het marketingbudget van Oki gereduceerd, onder andere door de recessie. Zo ging het Oki-event ‘Slim ondernemen' voor ict-dientverleners, dat 1 november 2011 zou plaatsvinden, niet door. Dat was één van de redenen voor Akihary om het bijltje er bij neer te leggen: ‘Door de recessie had ik er geen zin meer in.'

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondOverheid

    Software is gevechtskracht

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Groningse doorbraak bij 3d-printtechniek voor robotjes

    AchtergrondInnovatie & Transformatie

    Tech aan het front

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Navo-sg Mark Rutte ziet innovatie op slagveld enorm versnellen

    AchtergrondData & AI

    Ai-bedrijf Braincreators stelt de mens weer centraal in nieuwe koers

    ActueelSoftware & Development

    Europese tech hongert naar Navo-orders

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs