Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Colt levert disaster recovery-dienst aan Sdu

04 februari 2014 - 13:293 minuten leestijdAchtergrondCloud & InfrastructuurColt
Externe partij
Externe partij

Colt heeft een disaster recovery-oplossing ontworpen en geïmplementeerd voor Sdu Uitgevers, een van de grootste uitgevers van vakinformatie in Nederland. De krachtige oplossing voor het bieden van bedrijfscontinuïteit is gebaseerd op de Optimum it-diensten van Colt, en ondersteunt de online publicatiestrategie van Sdu.

Sdu Uitgevers is gespecialiseerd in content voor professionals in de juridische en fiscale dienstverlening, de lokale en centrale overheid, en biedt informatie over richtlijnen binnen de industriële sector. Sdu richt zich naast op traditioneel drukwerk nu ook steeds meer op online contentdistributie. De reputatie van een bedrijf is hierbij afhankelijk van hoe snel klanten op verzoek toegang kunnen krijgen tot betrouwbare content en van de gebruikservaring.

‘Met meer dan 250.000 online bezoekers per maand moeten we er zeker van kunnen zijn dat onze producten op een eenduidige, gebruiksvriendelijke en betrouwbare manier toegankelijk zijn voor onze klanten’, aldus Geoff Hack, manager IT Operations bij Sdu Uitgevers. ‘Het is niet alleen essentieel dat klanten altijd toegang hebben tot hoogwaardige content, ook moeten onze online contentbeheer-en ordersystemen te allen tijde operationeel zijn.’

Op momenten van topdrukte maken tot wel zesduizend klanten tegelijk gebruik van de online producten van Sdu. Als een dienst slecht beschikbaar is, kan een bestaande relatie met een klant verslechteren of het vooruitzicht op een lucratief project teniet doen. In deze competitieve markt is klantbehoud afhankelijk van de toegankelijkheid en stabiliteit van de online infrastructuur van Sdu.

Nadat Sdu de betrouwbaarheid van de it-omgeving opnieuw had bekeken, heeft Colt in nauwe samenwerking met de uitgever een Dual Site-noodherstelplan geïmplementeerd. Colt is verantwoordelijk voor het dagelijkse beheer van de infrastructuur en de integriteit van het back-upsysteem. De klanten van Sdu zijn op deze manier voorzien van ononderbroken toegang tot de online diensten van de uitgever.

Sander Kerkhoffs, regional general manager Benelux en Scandinavië bij Colt licht toe: ‘Interne it-afdelingen erkennen in toenemende mate dat een ervaren en betrouwbare partner noodzakelijk is voor de bedrijfscontinuïteit, zodat zij zich kunnen richten op productontwikkeling en klantenbinding. Dankzij de beheerde diensten van Colt kan Sdu zorgen voor een betere zichtbaarheid op het web en profiteert het bedrijf van de gemoedsrust en flexibiliteit van een ervaren serviceprovider.’

Met name de ervaring en flexibiliteit van Colt zijn van grote waarde voor Sdu. Hack bevestigt: ‘We zijn in overleg geweest met een aantal grote hostingpartijen, maar zij beschikten niet over de gewenste flexibiliteit. Sdu en Colt passen qua formaat goed bij elkaar: bij een urgente verandering hoeven we niet weken te wachten. Colt biedt naast een snelle service ook toegevoegde waarde dankzij de proactieve ondersteuning. Colt begrijpt heel goed hoe ons bedrijf werkt en dat voorkomt problemen met de continuïteit van onze dienstverlening.”

De samenwerking zal nog intensiever worden naarmate Sdu meer nieuwe producten ontwikkelt. De uitgever wordt al gezien als toonaangevend in het gebruik van it-infrastructuren. In opdracht van de cio van het moederbedrijf ELS Group, is Sdu al aan het kijken naar de vereisten voor gedeelde data. Een door Colt bedachte dienst, die service provisioning vanuit de cloud mogelijk maakt, kan mogelijk onderdeel uitmaken van de uiteindelijke oplossing.

Colt Optimum is de naam van het direct-to-enterpriseportfolio op het gebied van it-, netwerk- en communicatieservices. Deze diensten onderscheiden zich door hun unieke combinatie van netwerkbereik, geïntegreerde technologie, servicemanagement en zakelijke flexibiliteit. Deze vormen een aanvulling op Colt Ceano, dat speciaal voor het indirecte kanaal van Colt is ontworpen.

Meer over

CIOCMSStorage

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs