Workday, leverancier van enterprise cloud applicaties voor wereldwijde human resources en finance, maakt bekend dat Travelex, specialist in buitenlands geld, voor zijn hrm-organisatie en ondersteunende zakelijke diensten overstapt naar Workday Human Capital management (HCM) en Workday Time Tracking.
Met de keuze voor één unified cloudapplicatie voor human resources management (hrm), talentmanagement, tijdregistratie en meer, kan Travelex alle processen rondom personeelszaken stroomlijnen. Dat levert meer efficiency in workflows en minder administratie op.
Travelex is aanbieder van geldwisseldiensten die zowel online als in duizenden winkels en banklocaties wereldwijd beschikbaar zijn. Deze wereldspeler wil het personeel dezelfde multi-channel en gebruiksvriendelijke service bieden als die klanten ontvangen. Travelex heeft door de implementatie van Workday HCM 26 afzonderlijke systemen kunnen vervangen door één unified cloudapplicatie. Duizenden transacties die voorheen op papier werden gedeeld zijn ondergebracht in de cloud en de 2100 business processen teruggebracht tot honderdtachtig. Dat zijn concrete resultaten die er in belangrijke mate toe bijdragen dat het hr-team van Travelex zich veel meer op strategische zaken kan focussen, zoals Talent Management, Performance Management en ‘workforce optimisation’, terwijl de administratieve last afneemt.
Workday heeft standaard analysetools die beschikbaar zijn op desktop en mobiele devices. Deze tools bieden het hr-team de mogelijkheid om het management volledig inzicht te geven in de kosten, capaciteit, competenties en kwaliteit van het personeel. De gegevens geven inzicht in medewerkersinzet, totale arbeidskosten, overwerk en andere belangrijke data voor het management.
De ruim 5500 medewerkers van Travelex in twaalf landen gebruiken nu de Workday self-service mogelijkheden om hun persoonlijke gegevens te beheren. Dankzij de gebruiksvriendelijke mobiele toepassing voor smartphones hebben medewerkers van Travelex nu dezelfde multi-channel voordelen als hun klanten. Workday Time Tracking stelt Travelex in staat om de processen voor aanwezigheid- en tijdregistratie te stroomlijnen voor de gehele organisatie. Het biedt medewerkers bovendien de mogelijkheid om eenvoudig hun eigen werktijd te beheren. Travelex ziet nu al de voordelen van de kostenbesparingen. Dankzij de eenvoudige configuratie en overzichtelijke workflows kan Travelex het lokale en nationale beleid beheren voor de totale global footprint.
Dichterbij het doel
‘We geven onze collega’s heel graag dezelfde uitzonderlijke service als we onze klanten bieden’, zegt Gareth Williams, group hr-director van Travelex. ‘Onze collega’s willen op elk moment via hun diverse mobiele apparaten toegang tot de informatie. Workday HCM biedt hen de mogelijkheid om snel, makkelijk en veilig gegevens op te vragen en te updaten waar ze zich ook bevinden. De smartphone applicatie van Workday maakt het mobiele gebruik nog prettiger en eenvoudiger. We weten dat we onze concurrenten voor moeten blijven als het gaat om de maximale slagkracht van onze medewerkers. Workday en onze verdere hr-transformatie brengen ons weer een stap dichter bij het bereiken van onze doelstelling om een van de eerste wereldwijde ondernemingen te zijn die personeelszaken van A tot Z in de cloud onderbrengt.’
‘Travelex maakt maximaal gebruik van de mogelijkheden van de cloud door de succesvolle multi-channel dienstverlening voor klanten te kopiëren naar de eigen medewerkers’, zegt Chano Fernandez, president, EMEA, Workday. ‘Travelex heeft al indrukwekkende resultaten geboekt in het reduceren van de administratieve lasten, het stroomlijnen van processen en het automatiseren van workflowprocessen met Workday HCM. We kijken uit naar de verdere samenwerking nu Travelex er in slaagt om de diensten voor medewerkers volledig en wereldwijd in de cloud onder te brengen.’