Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Dell doet het goed in e-commerce channel

Groei
03 augustus 2015 - 09:42ActueelInnovatie & TransformatieDell
Annemiek Sprado
Annemiek Sprado

Het e-commerce channel is volgens specialist in syndication van gestandaardiseerde productinformatie, Icecat, met 147 procent gegroeid ten op zichtte van vorig jaar. Vooral Dell heeft zich ontwikkelt tot belangrijk merk binnen het kanaal.

Het ecommerce channel groeide in het tweedee kwartaal 2015 met 147 procent gemeten naar datasheet-downloads,. In het 2e kwartaal 2015 faciliteerde Icecat 1,8 miljard productdatasheet-downloads voor producten van elfduizend verschillende merken, vanuit 234 landen.

2e kwartaal 2015 Groei/jaar
Downloads 1800 147%
Merken 11000 25%
Categorieën 2300 24%
Channel partners 49000 27%
Platforms Supported 4600 32%
Landen 234 47%

Dell heeft de meeste progressie gemaakt in het e-channel. Zo blijkt uit een groei in datasheet downloads van meer dan 600 procent in het tweede kwartaal van 2015 in vergelijking met dezelfde periode in 2014. Icecat geeft als reden voor deze groei de opschaling van het indirecte kanaal van Dell in westerse landen. De leverancier passeerde eerder al kanaalmerken als Toshiba, Asus en Acer. Icecat verwacht dat Dell de opmars voortzet en ook een uitdager wordt van Lenovo’s marktpositie in de laatste twee kwartalen van dit jaar.

Splitsing HP

Een andere significante verandering is de aankondiging van de splitsing van HP en Hewlett Packard Enterprise. Deze merken zijn door Icecat los van elkaar gemeten op product- en categorieniveau. Hewlett Packard Enterprise is dan een top drie merk, en het bestaande merk HP blijft de nummer één in het online kanaal, hoewel de voorsprong op nummer twee, nu Philips, duidelijk geslonken is. 

De snelst groeiende merken in het ecommercekanaal gemeten in het tweede kwartaal 2015 in datasheetdownloads zijn kabelleverancier Valueline, huishoud-en-technologiemerk König, en screen protector-merk atFoliX.

Laptops en it-support en services brochures zijn het tweede kwartaal meest gedownload. Hoewel de groei ten op zichtte met cijfers van 2014 vooral zit in digitale camera’s en networking en kabels. 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Innovatie & Transformatie

    SureSync en Logius genomineerd voor Co...

    SureSync is dit jaar trots op drie nominaties bij de Computable Awards 2025. Eén van de meest opvallende nominaties is...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Innovatie & Transformatie

    Aanbestedingen botsen met autonomie

    satellietcommunicatie ai
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederlandse ai-plannen ambitieus maar kwetsbaar, veel satellietverkeer onversleuteld (en meer)

    ai-agent builder agentkit
    Data & AI

    OpenAI Agent Builder, zelf schaalbare ai-agents bouwen

    Data & AI

    Ai en sdr: de nieuwe zintuigen voor een tijdloze werkelijkheid

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Drie keer vallen

    Innovatie & Transformatie

    Barco introduceert nieuw vergadersysteem: de ClickShare Hub

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs