Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

HPInc. geeft HP Partner First Program make-over

12 september 2016 - 14:513 minuten leestijdActueelInnovatie & Transformatie
Christel Dieleman
Christel Dieleman

HPInc. frist zijn HP Partner First Program op. Het bevat nu een vereenvoudigde structuur met verschillende ‘membershiplevels’, een ge-upgrade HP co-marketing zone en een nieuw HP social media center. Dit maakt de Amerikaanse ict-gigant bekend tijdens de Global Partner Conference 2016 in Boston

‘Onze channelgemeenschap is zeer belangrijk voor de groei van HP. We willen het kanaal versterken en hebben het Partner First programma aangepast op basis van partnerfeedback. Dit programma biedt de inzichten en tools die het partnerkanaal nodig heeft om te groeien en te ontwikkelen binnen de markt’, aldus Jos Brenkel, hoofd van de global sales strategie en operations bij HPInc. 

HP Partner First biedt nu drie ‘membershipniveaus’; platinum, goud en zilver. Binnen het programma hebben partners de mogelijkheid om in nieuwe salesspecialisaties in te stappen.  Hierbij gaat het om  volumeverkoop, specialisatie op het gebied van value en systeemintegratie. Op deze manier kunnen resellers volgens HP kiezen voor de salesspecialisatie die het beste bij hen past.

De volumeverkoop richt zich op persoonlijke systemen, printers en printtoebehoren. Valuespecialisatie biedt partners de mogelijkheid om specifieke competenties te ontwikkelingen rond geselecteerde producten, services en contractoplossingen. Door specialisatie krijgen partners expertise en kunnen ze volgens HP goed inspelen op trends in de markt. Systeemintegratie focust zich vooral op zogenaamde ‘global systems integrators’.

Andere specialisatievelden die in de eerste helft van 2017 worden uitgerold zijn A3 printing, DaaS en mobility-oplossingen.

Het nieuwe partnerprogramma omvat ook een vereenvoudigd en wereldwijd gestandaardiseerd compensatiemodel. Dit nieuwe raamwerk bevat minder variabelen waarop partners worden beoordeeld en bevat drie hoofdcategorieën: ‘core compensation’, ‘specialist compensation’ en ‘new business compensation’.

Co-branded marketingmateriaal

HP Inc breidt ook de online marketingtools voor partners uit. Deze ‘HP Co-Marketing Zone Plus (CMZ+) biedt de mogelijkheid om customized, co-branded marketingmateriaal te maken. Partners kunnen een lijst van potentiele klanten uploaden in het systeem en lokale of wereldwijde marketingcampagnes creëren. Er zijn vijf online modules: co-branded collateral marketing, elektronisch direct mail marketing (EDM), microsite marketing, event marketing of search marketing. Nadat marketingcampagnes zijn uitgezet, kunnen partners de effectiviteit wereldwijd volgen. ‘Door ons portaal te vertalen naar een end-to-end oplossing, verbeteren we de snelheid, het gemak en de effectiviteit waarmee onze partners werken en hun campagnes kunnen uitzetten’, aldus Vincent Brissot, vp en head of channel marketing and operations bij HPInc.

Online portal

De Amerikaanse firma heeft ook de online portal vernieuwd. Partners kunnen nu directe toegang krijgen tot de content die voor hen het meest relevant is. Partners die inloggen op HP Sales Central als een HP Partner Specialist, worden bijvoorbeeld direct naar de relevante landingspagina’s gestuurd en verbonden met hun specialisatie, aldus HPInc. Deze update wordt uitgerold met een focus naar A3-printing en uitgebreid naar andere producten in het komende jaar.

Social media center

Een laatste toevoeging aan het partnerprogramma is het social media center. Dit biedt strategische content over verschillende onderwerpen en HP-gerelateerd nieuws dat partners kunnen delen met hun volgens via verschillende social media kanalen. Alle content kan daarnaast ‘gecustomized’ worden. Deze social media tool wordt aan het eind van 2016 uitgerold bij partners wereldwijd, besluit het Amerikaanse bedrijf.

Gelijktijdig met de introductie van de nieuwe partneractiviteiten van HP Inc, maakte zusterbedrijf HPE ook bekend met een nieuw partnerprogramma te komen.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Het hybride datacenter: ook AWS ziet dat de cloud is neergedaald

    ActueelCarrière

    De 10 beste voorbeelden van ons toekomstig werk!

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Overnames Channable en IC-Automatisering; groeikapitaal Bash en GoDutch

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Dit zijn de 10 beste oplossingen voor klanten!

    ActueelCloud & Infrastructuur

    ‘Maak haast met investeringen in digitale infrastructuur’

    ActueelData & AI

    Lleverage ontvangt drie miljoen voor ‘vibe automation’

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs