Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Salesforce
[Foto: Tada Images/Shutterstock]

Salesforce komt met ai-collega’s voor verkoopteams

23 augustus 2024 - 11:36ActueelInnovatie & TransformatieSalesforce
William Visterin
William Visterin

Salesforce kondigt twee nieuwe autonome ai-hulpen aan. Die agents zijn ontworpen om verkoopteams te ondersteunen bij het opschalen van hun werkzaamheden. Opvallend is dat ze in staat moeten zijn om zelfstandig belangrijke taken uit te voeren.

De twee agenten, genaamd Einstein Sales Development Rep (SDR) Agent en Einstein Sales Coach Agent, zullen vanaf medio oktober beschikbaar zijn via Sales Cloud. De prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.

Beide nieuwe  sales agenten zijn gebouwd op het nieuwe Einstein 1 Agentforce-platform, een low-code/no-code platform waarmee autonome ai-agenten ontwikkeld kunnen worden. Deze digitale medewerkers gaan verder dan de traditionele ai-copilot, die vooral advies geven zonder actie te ondernemen. De nieuwe agenten moeten in staat zijn om zelfstandig taken uit te voeren en beslissingen te nemen binnen bepaalde parameters.

Zonder mens

De Einstein SDR Agent richt zich op het beantwoorden van vragen van potentiële klanten, het afhandelen van bezwaren en het inplannen van afspraken. Dit gebeurt zonder tussenkomst van een mens. ‘In tegenstelling tot chatbots die alleen specifieke geprogrammeerde vragen kunnen beantwoorden, neemt Einstein SDR Agent beslissingen en prioriteert acties die aansluiten bij de gewenste resultaten’, klinkt het bij Salesforce.

De Einstein Sales Coach Agent op zijn beurt helpt verkopers hun vaardigheden te verbeteren door te fungeren als een virtuele coach, die realistische scenario’s moet simuleren voor verkoopgesprekken en onderhandelingssessies.

Chatbots vervangen

Deze aankondigingen volgen op Salesforce’s eerdere introductie van een autonome Einstein Service Agent, die in juni werd gepresenteerd en is bedoeld om traditionele chatbots te vervangen. ‘In tegenstelling tot chatbots die alleen vragen beantwoorden, versterken Einstein Sales Agents de capaciteiten van teams door eenvoudige en complexe acties uit te voeren, gebaseerd op eigen gegevens’, stelt Sam Allen die bij Salesforce verantwoordelijk is voor het vinden van nieuwe klanten.

Met de nieuwe SDR en Sales Coach Agent wil Salesforce naar eigen zeggen de kracht van autonome ai breder toepassen, in dit geval binnen verkoopteams. Klanten kunnen de taal, toon en communicatiekanalen van de agenten aanpassen aan hun specifieke behoeften.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Stem nu voor de Computable Awards 2025!

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    ActueelCarrière

    Kort: Asus vangt bot bij rechter om thuiswerken, 145,5 miljoen EU-subsidie voor cyberbeveiliging (en meer)

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    OpinieInnovatie & Transformatie

    Kernapplicaties smeken om platform- en devops-aanpak

    Gemeentehuis
    ActueelData & AI

    Ook gemeente Emmen start met ai-systeem voor raadsinformatie

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs