Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Salesforce komt met ai-collega’s voor verkoopteams

Salesforce
[Foto: Tada Images/Shutterstock]
23 augustus 2024 - 11:36ActueelInnovatie & TransformatieSalesforce
William Visterin
William Visterin

Salesforce kondigt twee nieuwe autonome ai-hulpen aan. Die agents zijn ontworpen om verkoopteams te ondersteunen bij het opschalen van hun werkzaamheden. Opvallend is dat ze in staat moeten zijn om zelfstandig belangrijke taken uit te voeren.

De twee agenten, genaamd Einstein Sales Development Rep (SDR) Agent en Einstein Sales Coach Agent, zullen vanaf medio oktober beschikbaar zijn via Sales Cloud. De prijzen zijn nog niet bekendgemaakt.

Beide nieuwe  sales agenten zijn gebouwd op het nieuwe Einstein 1 Agentforce-platform, een low-code/no-code platform waarmee autonome ai-agenten ontwikkeld kunnen worden. Deze digitale medewerkers gaan verder dan de traditionele ai-copilot, die vooral advies geven zonder actie te ondernemen. De nieuwe agenten moeten in staat zijn om zelfstandig taken uit te voeren en beslissingen te nemen binnen bepaalde parameters.

Zonder mens

De Einstein SDR Agent richt zich op het beantwoorden van vragen van potentiële klanten, het afhandelen van bezwaren en het inplannen van afspraken. Dit gebeurt zonder tussenkomst van een mens. ‘In tegenstelling tot chatbots die alleen specifieke geprogrammeerde vragen kunnen beantwoorden, neemt Einstein SDR Agent beslissingen en prioriteert acties die aansluiten bij de gewenste resultaten’, klinkt het bij Salesforce.

De Einstein Sales Coach Agent op zijn beurt helpt verkopers hun vaardigheden te verbeteren door te fungeren als een virtuele coach, die realistische scenario’s moet simuleren voor verkoopgesprekken en onderhandelingssessies.

Chatbots vervangen

Deze aankondigingen volgen op Salesforce’s eerdere introductie van een autonome Einstein Service Agent, die in juni werd gepresenteerd en is bedoeld om traditionele chatbots te vervangen. ‘In tegenstelling tot chatbots die alleen vragen beantwoorden, versterken Einstein Sales Agents de capaciteiten van teams door eenvoudige en complexe acties uit te voeren, gebaseerd op eigen gegevens’, stelt Sam Allen die bij Salesforce verantwoordelijk is voor het vinden van nieuwe klanten.

Met de nieuwe SDR en Sales Coach Agent wil Salesforce naar eigen zeggen de kracht van autonome ai breder toepassen, in dit geval binnen verkoopteams. Klanten kunnen de taal, toon en communicatiekanalen van de agenten aanpassen aan hun specifieke behoeften.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    later digitale hub
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland dreigt digitale hub-positie te verliezen, grondrechten in de ai-verordening (en meer)

    agentic ai
    Data & AI

    Fundamentele transformatie in 2026 door agentic ai

    Innovatie & Transformatie

    Neuro-adaptieve ai: volgende tech-revolutie start in Delft en Berlijn

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs