Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Reactietijd klantenservice webhosters verbeterd

Klantenservice
09 december 2024 - 11:51ActueelCloud & Infrastructuurklantenservicewebhsoters
Pim van der Beek
Pim van der Beek

Hostingbedrijven in Nederland hebben de afgelopen vijf jaar een aanzienlijke verbetering laten zien in de reactiesnelheid op vragen aan de klantenservice. Waar in eerdere edities vaak lange wachttijden werden gemeld, reageerden in 2024 bijna alle providers binnen een uur. Vier providers gaven binnen een minuut een inhoudelijk antwoord.

Dat blijkt uit het jaarlijkse klantenserviceonderzoek van Webhosters.nl. Hostingprovider Cloud86 kwam als beste uit de test, onder meer door een reactietijd van minder dan dertig seconden op inhoudelijke vragen.

Het onderzoek analyseerde de prestaties van 21 grote hostingbedrijven op zeven factoren, waaronder reactiesnelheid, de inhoudelijke kwaliteit van antwoorden en het gebruik van communicatiekanalen. De test werd uitgevoerd op 3 december 2024, waarbij identieke vragen werden gesteld over hosting, encryptieprotocollen en domeintransfers via de meest prominente kanalen van de providers.

Ter vergelijking: in 2019 gaven dertien van de zestien onderzochte webhosters binnen 24 uur antwoord op een gestelde vraag. De helft van de bedrijven gaf vijf jaar geleden binnen twee uur antwoord. De top drie, die destijds bestond uit BHosted, Hosting2Go en Antagonist, reageerde toen binnen een uur.

Meerdere kanalen

Webhosters.nl concludeert dat naast de verbetering van de reactietijd ook de diversiteit aan communicatiekanalen is verbeterd. Hoewel niet alle providers volledig gebruikmaken van moderne kanalen, bleken sommige bedrijven, zoals BHosted en WebOké, hun bereikbaarheid te hebben uitgebreid met chat en WhatsApp. Telefonische ondersteuning werd bij sommige hosts verbeterd door het afschaffen van uitgebreide keuzemenu’s.

De onderzoekers lichten een aantal partijen uit. WebhosterCloud86 onderscheidde zich door een snelle en inhoudelijke klantenservice via verschillende kanalen. Strato scoorde hoog met zijn telefonische ondersteuning in het Nederlands. Andere opvallende resultaten zijn te zien bij WebOké, dat WhatsApp als ondersteuningstool effectief inzet, en Site.nl, dat een klantenforum heeft gelanceerd naast een kennisbank.

De rol van kennisbanken blijft volgens Webhosters.nl groeien, maar het onderzoek signaleert ook dat verouderde inhoud nog steeds een probleem vormt. Innovaties zoals forums en actuele kennisartikelen moeten bijdragen aan een betere gebruikerservaring, stellen ze.

(De ranglijst van het onderzoek, waarin Cloud86, Strato en Yourhosting de top drie vormen, is hier op te vragen.)

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Lenovo start refurbish-dienst voor bedrijven

    Risico, risk
    Security & Awareness

    Phishing en verouderde software vormen (nog altijd) grootste risico

    Data & AI

    Nvidia stopt Synopsys van Aart de Geus twee miljard toe

    Cloud & Infrastructuur

    Bird begint prijzenslag tegen CM.com

    cybercrime zorg hack
    Security & Awareness

    Kort: Nieuw zorgplatform Mitz niet veilig, feestdagen drukke periode voor cybercrime (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Cloud repatriation: hoe kiezen tussen publieke en private cloud?

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs