Elektronicaconcern Mediamarkt beschikt per 1 mei 2025 over het eigen mobiele telefoniemerk Let’s Go Mobile. Het bedrijf biedt consumenten en zakelijke gebruikers via het netwerk van KPN een abonnement aan met standaard ‘onbeperkte’ cloudopslag. Computable had nog een paar vragen over het nieuwe merk en dat aanbod. Hoofd communicatie van Mediamarkt, Diederik Heinink, geeft antwoord.
Is dit aanbod ook in andere landen beschikbaar of is Nederland het eerste land waar Mediamarkt start met een eigen merk voor mobiele telefonie?
Nederland is het eerste land waarbij we een eigen mobiele virtuele netwerk operator (mvno) onder eigen merknaam hebben gestart. In Duitsland is het merk Let’s Go Mobile wel actief, maar alleen met een abonnement voor een andere provider. Bovendien is het aanbod niet zo uitgebreid als in Nederland.
De cloudopslag is onbeperkt, schrijven jullie. Welke bepalingen voor redelijk gebruik (fair use policy) hanteren jullie? Is er bijvoorbeeld een maximum aan opslagdata per dag?
Het persoonlijk abonnement van JottaCloud met onbeperkte opslag is ontworpen om de klant voorspelbaarheid te bieden. De term ‘onbeperkt’ verwijst naar de beschikbare opslagruimte. Als de totale hoeveelheid opslagruimte op een persoonlijk onbeperkt abonnement 5 TB overschrijdt, zal de uploadsnelheid geleidelijk worden teruggebracht.
In jullie aankondiging van Let’s Go Mobile staat dat in de nabije toekomst modules worden toegevoegd, zoals allerlei soorten beveiligings- en kantoorsoftware, diensten van Mediamarkt en zakelijke oplossingen. Per wanneer is dat?
Dit zal in de loop van het jaar en volgende jaar gebeuren. We zullen dit doen op basis van relevantie voor de consument. Een paar voorbeelden die daarvoor in aanmerkingen kunnen komen zijn: device-as-a-service, managed mobile services, zakelijk data-sims en iot-sims. Ook zijn er nog meer zakelijke toepassingen die in de toekomst toegevoegd kunnen worden zoals beveiligingssoftware. Daar zijn we met meerdere partijen over in gesprek. Het gaat bijvoorbeeld om identiteitsbeveiliging, zodat klanten altijd veilig gebruik kunnen maken van hun mobiele abonnement en hun gegevens ook beveiligd zijn.