TMC groeit, Achmea stapt in mixed reality, domein-security scannen met Vodafone, Nederlandse Mopinion in Zweedse handen, en Insify haalt zestien miljoen euro op.
TMC groeit
De Eindhovense TMC Group heeft Adventec Consulting overgenomen, een Frans ingenieursbureau dat zich richt op de spoorwegsector. De twee werkten al eerder samen aan verschillende projecten. De nieuwe moeder, The Member Company, is een hightech-consultancybedrijf met bijna drieduizend medewerkers afkomstig uit 71 landen, en is actief in zeventien landen wereldwijd. Het heeft de afgelopen jaren al andere acquisities voltooid, waaronder Mobilee (2023), Guldberg en Personites (2024), en Open Pixel Systems (2024). Het bedrijf heeft een omzet van ruim driehonderd miljoen euro en wil in 2032 tienduizend medewerkers in dienst hebben.
Achmea stapt in mixed reality
In de zorgsector zijn innovaties cruciaal om te voldoen aan de toenemende vraag naar medische diensten. Achmea Impact Ventures heeft daarom een samenwerking opgezet met TrueSim, een platformstartup die simulatietrainingen voor zorgprofessionals aanbiedt door gebruik te maken van mixed reality en ai. Deze technologieën maken het mogelijk om realistische medische scenario’s te trainen, wat de effectiviteit en veiligheid van zorgprofessionals verbetert. Het nieuwe platform wordt al door 28 ziekenhuizen en opleidingsinstituten in Nederland en België gebruikt, wat aantoont dat digitale oplossingen een directe impact kunnen hebben op de kwaliteit van zorg, aldus de twee.
Domein-security scannen met Vodafone
Vodafone Business presenteert een gratis securityscan, een hulpmiddel waarmee ondernemers inzicht krijgen in de kwetsbaarheid van hun bedrijfsdomein. De scan beoordeelt tien essentiële punten op het gebied van online-veiligheid, zoals indicatoren als dns-gezondheid en de veiligheid van netwerkinstellingen. De resultaten worden door securityspecialisten geanalyseerd en vervolgens met een gericht advies teruggekoppeld aan de ondernemer. ‘Veel ondernemers zijn zich niet bewust van de risico’s die ze lopen, zoals ransomware’, legt het bedrijf uit. ‘De scan brengt deze kwetsbaarheden heel laagdrempelig in beeld en geeft een startpunt voor een concreet actieplan.’
Nederlandse Mopinion in Zweedse handen
Het Zweedse Netigate heeft aangekondigd het Rotterdamse Mopinion over te nemen, dat geavanceerde digitale feedbackoplossingen aanbiedt voor websites, mobiele apps en e-mailcampagnes. ‘Onze klanten willen één platform waar alle vormen van feedback samenkomen: digitale feedback, employee experience, geavanceerde analyses en bruikbare inzichten. Deze overname maakt dat mogelijk’, aldus de nieuwe moeder. Bedrijven kunnen feedback ophalen op allerlei contactmomenten – websites, mobiele apps, callcenters, in de winkel na een aankoop – en alles terugzien in één goed beveiligd platform. Met behulp van ai-gedreven analyses kunnen klanten inzicht krijgen in alle contactkanalen, trends en achterliggende oorzaken ontdekken.
Insify haalt 16 miljoen euro op
Het digitale verzekeringsplatform voor zzp’ers en mkb’ers Insify heeft 16,3 miljoen euro groeikapitaal opgehaald in een Series B-ronde. Volgens de Amsterdamse onderneming komt de investering op een moment dat de verzekeringsmarkt sterk in beweging is. Uit het recente Deloitte Insurance Industry Outlook blijkt dat digitalisering, klantgerichtheid en efficiëntere processen de komende jaren bepalend zijn voor de sector. ‘Precies daar spelen wij op in: het ai-gedreven platform maakt verzekeren sneller en eenvoudiger en biedt maatwerkdekking die meebeweegt met de manier waarop Europa’s 28 miljoen ondernemers werken.’