Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Telecom is stiefkind van management

20 oktober 1998 - 22:00ActueelInnovatie & Transformatie
Redactie Computable
Redactie Computable

Nederlandse ondernemingen voeren geen telecombeleid. De telecommanager bestaat niet en de verantwoordelijke besteedt er weinig tijd aan, waardoor bedrijven kortingen mislopen.

Bovendien is de verwarring onder gebruikers groot. Dit blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit en een discussie tijdens het congres van de stichting Telecomgebruikers Nederland.
De aanbieders en gebruikers op de telecommarkt begrijpen elkaar niet. Door de liberalistatie is het aanbod enorm toegenomen. De gebruikers kunnen vaak door de bomen het bos niet zien. "Op KPN wordt veel afgegeven, maar het is mij nog niet duidelijk wat de andere partijen aanbieden", zei een radeloze inkoper tijdens het Telecomgebruikerscongres.
Ook ziet het bedrijfsleven telecom niet als een belangrijk onderwerp. Onderzoek van de Erasmus Universiteit Rotterdam wijst uit dat 49,3 procent van de Nederlandse bedrijven geen specifiek telecombeleid voert. Veel ondernemingen kennen geen telecommanager. De verantwoordelijkheid ligt bij de IT-afdeling of bij een manager marketing en communicatie. Dat terwijl de vrije markt mogelijkheden biedt tot flinke kostenbesparing. Nu blijven de meeste ondernemingen gewoon bij KPN, zo blijkt uit een eerder onderzoek van de vereniging van de Bedrijfstelecommunicatie Grootgebruikers.
Volgens directeur Frans van Belle van MCI Worldcom Nederland moeten de aanbieders de inkopers opvoeden. Ze hebben behoefte aan weerwoord van de klant. Volgens Libertel-topman John de Wit dragen ook de advertenties van de telecombedrijven bij aan de verwarring. "Een aantal annonces is misleidend. De voordelen die een bedrijf biedt zijn in de advertenties vaak slimmer geformuleerd dan de werkelijkheid gebiedt. Deze tendens baart me zorgen."
Tijdens het debat ontstond het idee voor een prestatiemeter voor aanbieders. Dit instrument moet gebruikers duidelijkheid bieden over wie wat doet en hoe goed hij daarin is. De telecombedrijven zijn bereid hieraan mee te werken, als een professioneel onafhankelijk instituut het ontwikkelt. Ook de Opta staat achter een dergelijke indicator.
 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    Design Sprints: 4 dagen van idee naar prototype

    Hoe zet je in vier dagen tijd een gevalideerd prototype neer met Design Sprints?

    Computable.nl

    Dit is de weg naar informatietransformatie

    In een wereld waar data en informatie centraal staan, moeten organisaties zich aanpassen aan de digitale toekomst. Informatietransformatie is de sleutel tot het versterken van beveiliging en het bevorderen van efficiëntie.

    Meer lezen

    OpinieCloud & Infrastructuur

    Over de flexibiliteit van de cloud en de kracht van ai

    Vrouwe Justitia
    ActueelInnovatie & Transformatie

    Rechtbank wijst zaak van oud-hoogleraar ICT tegen UWV af

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Dit zijn de 10 digitaal best presterende organisaties!

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Wie zijn dé diversiteitsleider en hét digitale talent?

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Rotterdamse haven in de kijker bij Computable Awards België

    Marco Gouw - Country Manager Veridas
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Geverifieerd, Echt en Betrouwbaar: Waarom Biometrie de Nieuwe Standaard is voor Digitale Identiteit

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Marco Gouw - Country Manager Veridas

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Geverifieerd, Echt en Betrouwbaar: Waa...

    Door Marco Gouw, Country Manager DACH & BENELUX bij Veridas Digitale transformatie heeft het makkelijker dan ooit gemaakt om een...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs