Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Kruitvat

19 september 2007 - 09:10ChannelGovernance & PrivacyMisco Solutions
Redactie Computable
Redactie Computable

Mijn dochter belde me onlangs op de zaak: “Zeg pa, ik liep zojuist langs het Kruidvat; die hebben zo’n HP-printer die alles kan. Voor 50 euro. Is dat wat?” Mijn antwoord: “Prima, dat kan je gerust doen.”

Waarom dat antwoord, zult u zich afvragen? Waarom had ik mijn dochter niet geadviseerd de printer bij Misco te kopen? De reden is heel simpel: op een orderwaarde van 50 euro kan zelfs een marketing- en salesmachine als Misco onvoldoende marge verdienen om de kosten goed te maken, zelfs al zou je de 11,50 euro aan bestel- en orderkosten kunnen doorberekenen.

Kortom, de printermarkt is voor een deel het domein van retail geworden. Klanten kunnen via dit kanaal ook prima bediend worden. Printers zijn immers gemeengoed geworden, iedereen weet hoe zo'n apparaat werkt. En met prijzen van 50 euro denken nog maar weinig klanten aan service. De printer is een weggooiapparaat geworden.

Stopt Misco dan met printers? Welnee, helemaal niet. De meeste pc-gebruikers vinden de printer het belangrijkste apparaat voor bij hun computer. Zij kunnen hiermee laten zien hoe goed zij werken. Denk aan rapporten en offertes: het moet steeds mooier en sneller en natuurlijk in kleur. Printers mogen dan spotgoedkoop zijn geworden, maar er horen supplies bij die dat niet zijn. En die leveren we natuurlijk ook.

Maar de markt lijkt nu vast te zitten: een overheersende marktleider die zorgt voor een voortdurende prijserosie, die gecompenseerd moet worden met supplies. Toch zijn er steeds meer printers met interessante mogelijkheden, zoals scan-to-mail. Gelukkig hebben dit soort printers een hogere orderwaarde, zodat deze voor een leverancier als Misco nog interessant zijn om in het assortiment op te nemen. Maar niet onvoorwaardelijk!

Want de fabrikanten van dit soort printers moeten wel met de juiste marketing- en salesondersteuning komen. Op dit moment richten zij hun aandacht óf op de onderkant van de markt (lees retail) óf op het high-end segment met allerlei print-per-page rekenmodellen. Waar blijft de leverancier die dit gat opvult?. Misschien komt het doordat HP ons printersegment domineert en een zeer loyaal resellerkanaal heeft, waardoor andere printerleveranciers bij voorbaat denken geen kans te maken.

Het gevolg is dat ons kanaal rustig voortsukkelt met de printerverkoop. Het wordt daarom hoog tijd dat een printerfabrikant met voldoende middelen de lont in het kruitvat steekt!

Eddy Gans
Directeur bij Misco Nederland

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Eén reactie op “Kruitvat”

    1. hansi schreef:
      21 september 2007 om 08:34

      Ik geloof dat Lexmark dat gat gaat opvullen met WiFi-printers, Lexmark wil breken met prijserosisie en het scheermesjesmodel, zij willen geen printertjes van 49 euro meer in de retail.

      Login om te reageren

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Data & AI

    AI Twin – we vervangen geen mens...

    Mobile XL helpt je op weg met je eigen AI Twin Stel je voor een AI Twin, een digitale kopie...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Overheid

    Staatssecretaris maakt draai: DigiD wél kwetsbaar door Amerikaanse wetgeving

    Overheid

    Adviescollege ICT-toetsing hekelt plannen Sociale Verzekeringsbank

    Governance & Privacy

    Kabinet zet mes in 500 regels: eerste 218 al geselecteerd 

    Cloud & Infrastructuur

    Aardobservatie als motor voor verantwoorde supply chains

    Mitz sprong in het diepe cloud 'Trust Us'
    Governance & Privacy

    Kort: Ondanks risico’s toch meer apotheken bij Mitz, Frontria tegen fake news door ai (en meer)

    eEvidence shoot first
    Governance & Privacy

    eEvidence: goodbye privacy, vaarwel digitale soevereiniteit

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs