The Economist Intelligence heeft onderzoek gedaan (gesponsord door Oracle) naar het gebruik van technologie in het mkb. De resultaten zijn opmerkelijk en tonen het belang van verticale specialisatie onder it-dienstverleners die het mkb bedienen, meent een woordvoerder.
Uit het onderzoek blijkt dat mkb-organisaties die beter presteren meer belang hechten aan technologische investeringen zoals in it-integratie, outsourcing, sales en marketing, apparatuur.
Het onderzoek, "Technology and growth at mid-sized companies: The next ten years," richt zich op technologie als een sleutel naar groei voor kleine en middelgrote bedrijven wereldwijd, met jaarlijkse omzet tussen tien en vijfhonderd miljoen dollar.
"Er is bijna altijd een positieve houding naar it-integratie en andere aspecten van it bij bedrijven waar de groei in omzet en winsten hoger dan gemiddeld ligt", vat Dan Armstrong samen. Hij is senior editor bij de Economist Intelligence Unit. "Intuïtief gesproken is dit logisch, aangezien je een toenemende vraag alleen kunt beantwoorden door klantondersteuning, verkoop, productie en financiële processen op krachtige wijze met elkaar te verbinden."
Tony Kender , global smb business unit senior vice president bij Oracle: "Dit onderzoek laat zien dat technologie een onmisbare rol speelt in de groei van het mkb. Een hoge mate van integratie is een veelvoorkomend onderdeel onder de top mkb's. Het onderzoek toont ook aan dat mkb-organisaties andere uitdagingen zien afhangend van de industrie waarin ze opereren. Daarom is het zo belangrijk dat it-dienstverleners zich specialiseren in een bepaald verticaal."