Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

I want my MTV!

02 juni 2006 - 10:27ActueelGovernance & PrivacyIntel
Redactie Computable
Redactie Computable

De tijd dat we met z’n allen om zeven uur thuis voor de buis kropen, is voorbij. We willen zelf bepalen wat we zien of beluisteren en waar of wanneer. Daarbij hebben we de keuze uit heel veel verschillende vormen van thuisentertainment en tv is daar nog slechts één van. Bovendien willen we vandaag de dag niet enkel thuis van digitaal entertainment genieten, maar net zo goed on-the-go. Maar één ding hebben vrijwel alle vormen van digitaal entertainment met elkaar gemeen: digitale techniek maakt ze beter, mooier en gemakkelijker. Of het nu gaat om muziek beluisteren of een game spelen, foto’s bekijken, een tv-programma opnemen of een film bekijken: digitaal entertainment is hot.

Maar het is niet alleen de kwaliteit die digitaal entertainment zo aantrekkelijk maakt. Nieuwe standaarden zorgen ervoor dat digitale content gemakkelijk af te spelen is op andere apparaten, zoals mobiele multimedia toestellen. Zo ontstaat een digitaal entertainmentnetwerk waarmee we steeds toegang hebben tot onze favoriete multimedia, in onze luie zetel of on-the-go.

Voor de handel is deze ontwikkeling natuurlijk heel goed nieuws. Onder consumenten groeit namelijk de interesse in digitaal entertainment. Dat vraagt niet alleen om krachtige entertainment-pc’s, maar biedt ook allerlei mogelijkheden voor cross- en upselling. Denk aan een draadloos netwerk, extra opslagcapaciteit, surround-sound luidsprekersystemen, mobiele multimedia toestellen, hdtv’s en nog veel meer.

Aangezien digitaal entertainment nog een relatief nieuwe markt is, liggen er nog heel veel omzetkansen. Wie erin slaagt om die kansen goed te benutten, houdt er een hoop tevreden klanten aan over. Klanten die blijven terugkomen om hun digitale entertainmentnetwerk steeds verder uit te breiden en te verbeteren.

In 1985 zongen de Dire Straits al “I want my MTV!”. Vandaag de dag zouden ze zingen: “I want my digital entertainment!”

Henk van den Eeckhout
Intel Benelux

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    GenAI: Veiligheidsrisico of wapen tegen dreiging?

    Wat AI betekent voor jouw securityaanpak? Alles over de risico’s en strategieën om GenAI verantwoord in te zetten.

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Aardobservatie als motor voor verantwoorde supply chains

    Mitz sprong in het diepe cloud 'Trust Us'
    Governance & Privacy

    Kort: Ondanks risico’s toch meer apotheken bij Mitz, Frontria tegen fake news door ai (en meer)

    eEvidence shoot first
    Governance & Privacy

    eEvidence: goodbye privacy, vaarwel digitale soevereiniteit

    online zero trust
    Data & AI

    Kort: Nederlander vertrouwt online niet meer, DSO-data moeilijk toegankelijk (en meer)

    Werkplek & Beheer

    Belastingdienst zet door met Microsoft365: ‘geen Europees alternatief beschikbaar’

    soevereine cloud
    Cloud & Infrastructuur

    Ook Zwitserland wil soevereine cloud

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs