Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Test telefoondiensten in de cloud: Unified Telecom

30 december 2010 - 09:14ActueelCloud & InfrastructuurUnified Telecom
Redactie Computable
Redactie Computable

Unified Telecom biedt in bijna heel Europa telefoniediensten. Je kunt kiezen tussen gehost of lokaal en tussen allerlei productpakketten en abonnementen. Wij testen de hosted oplossing.

De door Unified Telecom geboden functionaliteit is uiteraard afhankelijk van het gekozen product, dienst en abonnement. Bij een typische gehoste internettelefoniecentrale biedt Unified Telecom de mogelijkheid tot ring-, hunt- en tijdgroepen voor binnenkomende telefoons en LCR (‘least cost routing’, minimumkostenpad) voor uitbellen. Ondanks de naam van het bedrijf vonden we geen ondersteuning voor UC (Unified Communications) terug. Er zijn wel mogelijkheden om dit telefoonsysteem in bestaande CRM- en ERP-oplossingenen te integreren. Als je dat wenst, kan Unified Telecom ook de benodigde SIP-telefoons configureren en meeleveren.

Beheer
Het webbeheer van de gehoste PBX is duidelijk zo eenvoudig mogelijk gehouden. Helaas is de interface alleen in het Engels. Aan de rechterkant is er een uitklapbaar hoofdmenu met rubrieken.

Er zijn zes hoofdrubrieken: Home, Actions (acties), Messages (berichten), Features (voorzieningen), Settings (instellingen), en Reports (rapportage). Acties omvat alleen het via de webinterface uitvoeren van een oproep. Berichten gaat over het ingebouwde antwoordapparaat en inkomende faxberichten. De rubriek Voorzieningen presenteert een hele waslijst mogelijke opdrachten en opties voor de telefooncentrale: mensen en telefoonnummers, conferenties, stercodes, conferenties, hunt-, page-, pickup- en tijdgroepen, mailboxen, wachtrijen, muziek en geluidsbestanden.

Instellingen bevat alles wat eigen is aan jouw abonnement, plus actiedrempels die voor het hele abonnement gelden, zoals vanaf welke benedendrempel aan belkrediet je een waarschuwing wenst te ontvangen. Je zou dat zelfs automatisch kunnen laten aanvullen. De rubriek Rapportage, ten slotte, bevat behalve een waaier aan verschillende rapporten ook historieken en statistieken.

Deelconclusie
Unified Telecom biedt een basis iptelefoniesysteem dat gebruikers binnen een MKB zelf kunnen bedienen zonder een al te grote technische kennis. De webinterface is redelijk eenvoudig, al mocht de rubriek Features van ons nog wat overzichtelijker onderverdeeld zijn. Maar beter te veel instelmogelijkheden dan helemaal geen, uiteraard. De geluidskwaliteit en stabiliteit bleken tijdens onze testperiode uitstekend.

Deelconclusie
Product: Unified Telecom Hosted
Leverancier: Unified Telecom, www.unifiedtelecom.eu
Adviesprijs (excl. BTW): Premium: 7,5 euro/maand; Basic: 5 euro/maand

Johan Zwiekhorst, Data TestLab

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Opgerolde online-drugsmarkt gebruikte Nederlandse infrastructuur

    Nationale Politie
    ActueelOverheid

    Politie tijdens NAVO-top beter voorbereid op uitval van C2000

    AchtergrondCloud & Infrastructuur

    Europese it moet nú regie pakken

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    AchtergrondData & AI

    Nvidia lanceert 20 nieuwe ai-fabrieken in Europa, maar passeert Nederland

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs