Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Microsoft zet in op conceptuele reclame

20 mei 2008 - 17:45ActueelCloud & InfrastructuurMicrosoft

Ongeveer 80 procent van de omzet van de advertentiediensten van Microsoft komt uit display advertising. Toch wil de organisatie in Nederland ook meer inzetten op conceptuele reclame als bijvoorbeeld Advertiser Funded Programming.

"De adverteerders zijn hier nog wat huiverig voor. Vanuit de lopende campagnes kijkt Microsoft wat er op dit gebied wel en niet werkt en hoe interactiviteit op gang komt. Onderzoeken aan de hand campagnes moeten adverteerders kunnen bewijzen wat wel effect heeft", aldus Smit.

Het merk waarin Microsoft zijn advertentiediensten heeft gebundeld, Microsoft Digital Advertising Solutions, verandert dinsdag zijn naam in Microsoft Advertising. De dienst wordt in juni uitgebreid met eerder overgenomen bedrijven als Screentonic, aQuantive en Massive.

Met de naamsverandering willen we alle op de consumentenmarkt gerichte diensten bij elkaar brengen. Het consumentgericht denken staat dan ook voorop. Bij nieuwe innovaties, een nieuw tijdperk, hoort een nieuwe naam", zegt Jacqueline Smit Country Manager Online Services Group bij Microsoft. Als het even kan moet de term adverteren worden geherdefinieerd. "Het gaat om meer dan naamsbekendheid alleen. Er zijn nu ook non-spot-evenementen. Concepting, media, advertising: alles neem je mee."

"Twee jaar geleden was er nog een groei in de advertentiemarkt. Nu is er sprake van een stagnatie bij een groei van 8 tot 10 procent. Iedereen is zich opnieuw aan het uitvinden. De interactie met de consument is hierin erg belangrijk geworden", verklaart Smit. Volgens de Country Manager is de huidige stagnatie in de advertentiemarkt dan ook nodig om de volgende stap te kunnen zetten.

Adverteerders kunnen wereldwijd miljoenen unieke bezoekers per maand bereiken op het MSN netwerk en daarnaast ‘miljoenen meer’ via Windows Live, Xbox, Office online en Live Search. "Voor adverteerders is het ingewikkeld om met goede advertentieconcepten te komen om de dialoog aan te gaan met de consument", meent Smit.

Op basis van profielen in het netwerk wil Microsoft met opt-in komen tot een effectieve vorm van communicatie. Daarvoor zet de organisatie aQauntive in. Screentonic wordt gebruikt voor mobiel adverteren en Massive voor de gamingindustrie.

Meer over

Diensten

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    Well-Architected: slim bouwen en beheren in de cloud

    Een paper met concrete handvatten om cloud-architectuur naar een hoger niveau te tillen.

    Meer lezen

    Gebouw TU/e
    ActueelCloud & Infrastructuur

    TU/e vervangt vpn en voegt mfa toe na cyberaanval

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    Quantum
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Nieuwe Cisco-netwerkchip brengt quantum-internet dichterbij

    kaasschaaf
    ActueelCarrière

    VodafoneZiggo schrapt 400 banen

    cybercrime
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Rijkswaterstaat moet vaart maken met beveiligen van bruggen en sluizen

    Bord van Mediamarkt
    ActueelCloud & Infrastructuur

    Mediamarkt licht ‘onbeperkte’ cloudopslag van eigen telecommerk toe

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs