Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief

Oracle ontdekt verborgen juwelen Siebel

27 oktober 2005 - 22:00AchtergrondData & AI
Roger Slangen
Roger Slangen

De overname van Siebel door Oracle kent nog even een hobbel doordat de Amerikaanse mededingingsautoriteit niet direct toestemming verleent, maar eerst nog een onderzoek wil. Ondertussen ontdekt Oracle onverwachte juwelen.

De Amerikaanse mededingsautoriteit heeft Oracle nu om extra informatie gevraagd betreffende de overname van Siebel. Algemene verwachting is echter dat de koop wordt goedgekeurd. Vóór het opduiken van deze hobbel verrastte co-president Charles Philips van Oracle bezoekers aan Siebel Customerworld afgelopen week met een niet geplande keynote op de laatste dag van het evenement.
Hierbij vertelde hij onder andere dat zijn bedrijf de laatste maanden meer en meer onder de indruk is geraakt van Siebels bi-oplossing Analytics. Wellicht wordt dit verborgen juweel, zoals Philips het in zijn toespraak noemde, de basis van de komende bi-oplossingen, net zoals de crm-toepassing de basis van nieuwe producten zal zijn.

Bestaande werkomgeving

Siebel presenteerde op zijn gebruikersbijeenkomst in Boston de strategie om applicaties te maken die gebruikers in staat stellen direct op klantwensen in te gaan en daardoor de service te verbeteren alsmede cross- en upselling te faciliteren. Customer Adaptive noemt men dat. Het belang van crm is iedere koper van hun software wel duidelijk, maar diezelfde afnemer van hun oplossingen is natuurlijk ook een klant en daarom probeert men zoveel mogelijk de Siebel-applicaties te laten opduiken binnen de bestaande werkomgeving.
“Bi-rapporten moeten bijvoorbeeld gewoon vanuit Office-toepassingen opgeroepen kunnen worden, want daar werkt iedereen de hele dag mee. Steeds weer nieuwe programma’s introduceren helpt niet bij het effectieve gebruik van bi”, stelt Larry Barbetta, senior vice-president marketing & analytics bij Siebel.

Toegevoegde waarde

Oracle is nu dus onder de indruk geraakt, zo zeer zelfs, onthulde Philips, dat er al aparte besprekingen over zijn gevoerd. Tot de ‘hidden jewels’ rekende hij overigens ook nog het ‘On Demand‘-aanbod van Siebel. Het is duidelijk dat Oracle eerst voor Siebels crm ging, maar gaandeweg de besprekingen steeds meer toegevoegde waarde heeft ontdekt bij het over te nemen bedrijf. Blijkbaar weet men in de branche toch nog niet alles van elkaar.
De aandeelhouders hebben al laten weten de overname wel te zien zitten. Oracle en Siebel zijn ook tevreden en ook de klanten zijn nog steeds erg positief. Alleen de mededingingsautoriteit kan nog roet in het eten gooien.

Meer over

ECMOracle-applicaties

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Bouw de AI-organisatie niet op los zand

    Wat is de afweging tussen zelf bouwen of het benutten van cloud?

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Meer lezen

    Vrouwe Justitia
    ActueelCarrière

    Collectieve rechtszaak tegen Workday voor leeftijdsdiscriminatie door ai

    AchtergrondData & AI

    Sam Altman (OpenAI): ‘Just do it: bedrijven moeten ai nu omarmen’

    ActueelCarrière

    Kort: Ernst-Jan Stigter directeur Sopra Steria Nederland, nepmails namens de NCSC (en meer)

    ActueelInnovatie & Transformatie

    Apple bepaald geen voorloper met ai

    OpinieData & AI

    Maak ai saai!

    ActueelData & AI

    Cisco sorteert voor op komst van ai-agenten

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    AdvertorialInnovatie & Transformatie

    Computable Insights

    Een ai-agent die klantvragen afhandelt. Dat is een van de nieuwste troeven van softwareproducent Salesforce, dat daarmee meesurft op de...

    Meer persberichten

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs