Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Computable Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Nieuwsbrief
Onderstaande bijdrage is van een externe partij. De redactie is niet verantwoordelijk voor de geboden informatie.

Dit kun je verwachten van een SEO-bureau

30 juni 20223 minuten leestijdChannelData & AI

Als je gebruik wilt gaan maken van een SEO-bureau dan heb je vaak ideeën wat het voor je moet opleveren. Op zich is dat niet verkeerd maar je merkt wel dat veel bureaus aangeven wat ze kunnen bereiken zonder een duidelijke motivatie of een onderbouwing.

Daarom is het goed om bij jezelf na te gaan wat je eigenlijk verwacht van een SEO-bureau. Als je bijvoorbeeld denkt dat je binnen 5 dagen op de eerste plaats in de zoekresultaten zal staan, dan kom je bij elke samenwerking bedrogen uit. Een goed beleid op het gebied van SEO vraagt om tijd. Het vraagt om een duidelijke afstemming en een goed plan. De combinatie van die zaken zorgen voor resultaat.

Samenwerken

Elk SEO-bureau die ervaring heeft op het gebied van begeleiding rond SEO zal benadrukken dat het begint met samenwerken. Je moet als bedrijf of organisatie willen samenwerken met een SEO-bureau. Dus zowel het bureau als jij hebben een rol in het proces. Dit proces zal dus ook samen afgestemd moeten worden. Daarom zal een SEO-bureau in eerste instantie veel vragen hebben over wie je bent, wat je doet en wat je uiteindelijk wil bereiken. Door de juiste inventarisatie kan het bureau namelijk exact aangeven wat er belangrijk is om de SEO te verbeteren. Tel daarbij ook nog de technische kant op en je begrijpt dat bij een samenwerking je een goed advies kan verwachten.

Duidelijke taal

Binnen SEO zijn een aantal termen voor veel SEO-bureau zo ingeburgerd dat het voor een bedrijf wat net begint met zijn eigen SEO vaak termen zijn die niet begrepen worden of die op dat moment niet duidelijk is. Wat je kan verwachten van een SEO-bureau is dat ze de duidelijkheid op dit gebied kunnen geven. Dat ze in een eenvoudige taal en op een gebruiksvriendelijke manier exact kunnen aangeven wat de stappen zijn die je moet ondernemen om tot betere zoekresultaten te komen. Vanuit dat oogpunt is een goed en helder uitgewerkt plan ook iets wat je mag verwachten.

Eerlijkheid

Een goed SEO-bureau zal ook eerlijk zijn. Wil je iets bereiken wat niet te realiseren is of zoek je iets wat absoluut meerwaarde heeft voor je bedrijf in beide gevallen kan een SEO-bureau aangeven of het haalbaar is. Als je binnen een specifieke branche werkt en misschien in die branche het niet nodig is om uitgebreid aan de slag te gaan met SEO dan zal dit verteld worden en ook aangegeven worden op welke andere manieren je toch kan werken aan betere resultaten. Wil je gaan samenwerken met een SEO-specialist? Hier vind je meer informatie. Het eerlijke verhaal ondersteunt door de feiten die dat met zich meebrengt laten zien dat het inhuren van een specialist een meerwaarde is.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    De weg van dataverzameling naar impact

    Iedere organisatie heeft data, maar niet iedereen weet hoe je het goed gebruikt. Hoe zet je waardevolle informatie om in actie?

    Computable.nl

    In detail: succesvolle AI-implementaties

    Het implementeren van kunstmatige intelligentie (AI) biedt enorme kansen, maar roept ook vragen op. Deze paper beschrijft hoe je als (middel)grote organisatie klein kunt starten met AI en gaandeweg kunnen opschalen.

    Computable.nl

    Maak kennis met digitale identiteiten

    De digitale economie groeit snel en de EU heeft strikte regelgeving ingevoerd om de veiligheid en privacy te waarborgen; in deze whitepaper ontdek je hoe digitale identiteiten deze transitie ondersteunen en wat dit voor jouw organisatie betekent.

    Meer lezen

    ActueelCloud & Infrastructuur

    Kort: Eigen ai-assistent Amsterdam, NIS2-manager Atos, DSA-check ACM en…

    AchtergrondData & AI

    ISO 42001 veelbelovend als standaard voor verantwoorde ai

    Maersk containerschip in de Rode Zee
    ActueelData & AI

    Verbetering nodig bij Digitale Infrastructuur Logistiek

    ActueelData & AI

    EU investeert bijna 2 miljard in digitale innovatie

    ActueelData & AI

    IBM investeert miljarden in VS

    vrouw maakt foto van fiets met ai-tool
    ActueelData & AI

    Deze ai-tool checkt de prijs van koopjes op koningsdag

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Abonneren Magazine
    • Cybersec e-Magazine

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs