Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Bellen kan altijd beter

04 december 2006 - 10:44ChannelCloud & InfrastructuurDebitel
Redactie Computable
Redactie Computable

Iedereen in Nederland heeft inmiddels een mobiele telefoon, en toch biedt die markt nog kansen. Kansen voor consumenten én voor bedrijven. Verschillende organisaties bieden hun relaties een superscherp aanbod voor mobiele telefonie aan. Vakcentrale FNV doet dit bijvoorbeeld nu al voor haar leden. Zo’n aanbod gaat via internet en dat betekent weinig kosten voor de aanbieder en een meer dan scherpe prijs voor de abonnees. Daarnaast, omdat de portal op het internet helemaal de branding heeft van de aanbieder, in dit geval het FNV, is het een extra ‘benefit’ voor die organisatie richting hun leden. Zo wordt het scherp geprijsd aanbieden van telefonie opeens een handige klantenbinder.

Bedrijven en organisaties die onder hun eigen naam mobiele telefonie willen aanbieden hoeven helemaal geen eigen netwerken en ‘back office’ aan te leggen. Zij kunnen gebruik maken van de infrastructuur die bestaande aanbieders beschikbaar hebben en als ‘white label’ beschikbaar maken. Daarbij kan gebruik worden gemaakt van bestaande bundels, maar het is interessanter om ‘eigen’ bundels te ontwikkelen die nóg beter aansluiten bij de wensen en het belgedrag van een doelgroep. Met mobiele telefonie kunnen hele leuke marges worden gerealiseerd en dan vraag je je af waarom Shell nog geen eigen abonnementen in de markt zet? En waarom – terwijl Albert Heijn al jaren succesvol is met prepaid – Dirk van den Broek nog niets hierin doet?

Voor een aantal partijen kan het heel interessant zijn om aanbieder van mobiele telefonie te worden. Zeker voor partijen die nu al het product ‘mobiele telefonie’ verkopen, maar dat doen als dealer van de grote aanbieders. Zij ontvangen daarbij een eenmalige bonus als ze een klant weten te vinden. Iedereen weet dat het betalen van bonussen op het aansluiten van klanten onder druk staat. Dus, kan je beter een abonnement verkopen – via internet – bij je ‘eigen’ netwerk. Dan heb je gewoon gedurende de looptijd van het abonnement inkomsten vanwege het bellen. Interessant idee hè?

Gert Knoop
debitel Nederland

Meer over

Telecom

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Ontdek hoe je de kracht van private cloud kunt ontgrendelen

    De toekomst van serverbeheer. Nieuwe eisen aan prestaties en beveiliging.

    Computable.nl

    Grip op de soevereine cloud

    Van bewustwording naar daadwerkelijke controle. Sleutelrol voor CIO en CFO.

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Cloud & Infrastructuur

    Lenovo start refurbish-dienst voor bedrijven

    Risico, risk
    Security & Awareness

    Phishing en verouderde software vormen (nog altijd) grootste risico

    Data & AI

    Nvidia stopt Synopsys van Aart de Geus twee miljard toe

    Cloud & Infrastructuur

    Bird begint prijzenslag tegen CM.com

    cybercrime zorg hack
    Security & Awareness

    Kort: Nieuw zorgplatform Mitz niet veilig, feestdagen drukke periode voor cybercrime (en meer)

    Cloud & Infrastructuur

    Cloud repatriation: hoe kiezen tussen publieke en private cloud?

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs