Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Computable Awards
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

‘Nieuwe ICT’er moet meer overleggen met klant’

07 oktober 2011 - 11:33ActueelInnovatie & TransformatieiSense ICT ProfessionalsSchipholTU Delft
Laura Kempenaar
Laura Kempenaar

Ict-afdelingen moeten in de toekomst beter overleggen met de klant. Dat is de conclusie van een discussiemiddag tussen zeven ict-beslissers van organisaties als TU Delft, waterbedrijf Evides, marketingbedrijf Oxyma en Schiphol Telematics. Detacheerder iSense organiseerde de bijeenkomst voor lancering van het boek ‘De Nieuwe ICT’, waarbij tien ict-beslissers hun ideeën vertellen over waar het naartoe gaat met de ict.

iSense-ceo Vikram Kapoor wilde weten wat de nieuwe ict'er in huis moet hebben, zodat zijn bedrijf beter hun detacheringswerkzaamheden kunnen uitvoeren. Toen hij er zelf niet uitkwam, schakelde hij de hulp in van de ict-beslissers. Kapoor: 'Ik merkte vrij snel dat iedereen eigenlijk zoekende is. Waar gaat het heen met ict? Het is dan ook moeilijk een duidelijke conclusie te trekken uit dit boek en daarom discussiëren we hier vandaag nog over na.'

In het boek geeft Microsoft Nederland-NTO Hans Bos aan dat de tijd dat ict'ers enthousiast werden van een nieuwe processor, vergroot intern geheugen of een nieuw apparaat voorbij is. Bos: 'Ict draait steeds minder om techniek en verschuift naar het proces en goed informatiebeheer'. CAK ict-directeur Gerard Hurkmans denkt dat ict'ers vooral communicatieve vaardigheden moeten ontwikkelen. 'Wanneer je wil slagen in de toekomst, dan moet je als ict'er de vaardigheid hebben om je te kunnen inleven in een ander.'

SLA’s minder belangrijk

Met name het gebruik van service level agreements (SLA's) wordt door veel beslissers gezien als iets wat in de toekomst anders moet worden aangepakt. 'Het is goed dat SLA's bestaan, maar er moet meer zijn dan dat', meent ict-manager Ineke Verwijs van waterbedrijf Evides. 'De doelen moeten gelijk zijn en dan maken de regels, de SLA's, niet zoveel meer uit. Committeer ook leveranciers aan die bedrijfsdoelstelling.'

Interview

Ook Richard Kamman van het Amphia ziekenhuis heeft een interessante theorie over SLA's. Lees hier meer over in 'Voor een ziekenhuis is een SLA niet dekkend'.

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Digitale connectiviteit en cybersecurity in de logistiek

    Praktische paper over logistiek in een steeds digitalere wereld

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Partnerartikel
    Security & Awareness

    NIS2: Europese richtlijn maakt cyberse...

    De Europese NIS2-richtlijn zet cybersecurity definitief op de strategische agenda. Organisaties in vitale sectoren krijgen te maken met strengere eisen...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    later digitale hub
    Innovatie & Transformatie

    Kort: Nederland dreigt digitale hub-positie te verliezen, grondrechten in de ai-verordening (en meer)

    agentic ai
    Data & AI

    Fundamentele transformatie in 2026 door agentic ai

    Innovatie & Transformatie

    Neuro-adaptieve ai: volgende tech-revolutie start in Delft en Berlijn

    Data & AI

    Waarom AWS een oude server te pletter liet vallen

    Innovatie & Transformatie

    Atos breidt voetbal-activiteiten uit naar Zuid-Amerika

    test
    Innovatie & Transformatie

    Van interne tests naar succesvol extern gebruik

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs