Computable.nl
  • Thema’s
    • Carrière
    • Innovatie & Transformatie
    • Cloud & Infrastructuur
    • Data & AI
    • Governance & Privacy
    • Security & Awareness
    • Software & Development
    • Werkplek & Beheer
  • Sectoren
    • Channel
    • Financiële dienstverlening
    • Logistiek
    • Onderwijs
    • Overheid
    • Zorg
  • Awards
    • Overzicht
    • Nieuws
    • Winnaars
    • Partner worden
  • Vacatures
    • Vacatures bekijken
    • Vacatures plaatsen
  • Bedrijven
    • Profielen
    • Producten & Diensten
  • Kennisbank
  • Magazine
  • Nieuwsbrief

Centric prijkt opnieuw op De Graafschap-shirt

11 augustus 2010 - 11:00ActueelInnovatie & TransformatieCentricPinkRoccade
Rik Sanders
Rik Sanders

Betaald voetbalclub De Graafschap heeft Centric als hoofdsponsor gestrikt voor het voetbalseizoen 2010-2011. Het contract heeft een looptijd van één seizoen, met een wederzijdse intentie om voor een langere periode door te gaan. Centric is de afgelopen jaren geregeld shirtsponsor geweest, maar haakte vanaf 2003 een tijdje af toen de ‘Superboeren’ uit Doetinchem naar de eerste divisie degradeerden.

Centric-directeur Gerard Sanderink is na overleg met de profclub overtuigd geraakt van de ambities, cultuur en organisatie van De Graafschap. De voetbalclub uit Doetinchem promoveerde het afgelopen seizoen naar de eredivisie. Sanderink: ‘Ik ben ervan overtuigd dat De Graafschap onze naam op een positieve wijze zal uitdragen. We maken dan ook met veel plezier gebruik van de uitstekende mogelijkheden voor relatiebeheer, zodat ook onze gasten het Superboeren-gevoel zullen beleven.’

Langs de lijn
Met Centric haalt De Graafschap wel een hoofdsponsor in huis die bij wanprestaties niet kritiekloos langs de zijlijn zal blijven staan. In de jaren rond 2000 was de automatiseerder al eens eerder voor 1,2 miljoen gulden hoofdsponsor van de club. Dat leverde interessante duels op met RKC Waalwijk, omdat concurrent PinkRoccade in die tijd daar shirtsponsor was.

In 2001 verkeerde De Graafschap in degradatienood, waarna voetballiefhebber Sanderink in het weekblad Voetbal International kritiek uitte op het uitblijven van versterkingen. Ook noemde hij een aantal voetballers te dik, te oud, te slecht, te vaak ziek en te lui. Hij eiste dat De Graafschap kwaliteit leverde en voor resultaten knokte, eigenschappen die volgens hem wél van toepassing waren op zijn bedrijf.

In 2003 koos hij na degradatie voor een sponsorcontract met FC Groningen. ‘Die club speelt op het hoogste niveau, wat voor ons belangrijk is in verband met het verhogen van de naamsbekendheid van Centric’, liet hij toen optekenen. Overigens keerde Centric in 2007 weer terug als hoofdsponsor van De Graafschap.

Henk Bloemers, commercieel directeur van De Graafschap, is blij met een groot A-merk op het shirt en zegt ‘er alles aan te doen om Centric zijn doelstellingen met deze samenwerking te laten realiseren’.

 

Deel

    Inschrijven nieuwsbrief Computable

    Door te klikken op inschrijven geef je toestemming aan Jaarbeurs B.V. om je naam en e-mailadres te verwerken voor het verzenden van een of meer mailings namens Computable. Je kunt je toestemming te allen tijde intrekken via de af­meld­func­tie in de nieuwsbrief.
    Wil je weten hoe Jaarbeurs B.V. omgaat met jouw per­soons­ge­ge­vens? Klik dan hier voor ons privacy statement.

    Whitepapers

    Computable.nl

    Innovatie in uitvoering: industrieel bouwen

    Wees voorbereid op de bouwplaats van de toekomst.

    Computable.nl

    Agentic AI in actie

    De stappen van automatiseren naar écht autonoom werken. Welke toepassingen zijn succesvol?

    Computable.nl

    Slimme connectiviteit: de toekomst van bouwen

    Hoe stoom jij jouw organisatie in de bouw en installatie sector klaar voor de digitale toekomst?

    Geef een reactie Reactie annuleren

    Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

    Populaire berichten

    Meer artikelen

    Uitgelicht

    Teamvalue

    Partnerartikel
    Cloud & Infrastructuur

    20% besparen op je Azure-kosten en een...

    Azure biedt organisaties schaalbaarheid, flexibiliteit en toegang tot een breed scala aan diensten. Toch zien veel organisaties hun kosten ongemerkt...

    Meer persberichten

    Meer lezen

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Wat maakt een bedrijf een échte High Performer?

    Innovatie & Transformatie

    Spoelstra Spreekt: Prinsesjesdag

    Innovatie & Transformatie

    Aspire11 lanceert miljoenenfonds voor groeibedrijven; ook Nederland in beeld

    Overheid

    Defensie wil naar een betere commandovoering

    Fred Streefland
    Innovatie & Transformatie

    Cyber Resilience: de randvoorwaarde voor elke business

    Data & AI

    Intelligentie op de plek waar het ontstaat

    ...

    Footer

    Direct naar

    • Carrièretests
    • Kennisbank
    • Planning
    • Computable Awards
    • Magazine
    • Ontvang Computable e-Magazine
    • Cybersec e-Magazine
    • Topics
    • Phishing
    • Ransomware
    • NEN 7510

    Producten

    • Adverteren en meer…
    • Jouw Producten en Bedrijfsprofiel
    • Whitepapers & Leads
    • Vacatures & Employer Branding
    • Persberichten

    Contact

    • Colofon
    • Computable en de AVG
    • Service & contact
    • Inschrijven nieuwsbrief
    • Inlog

    Social

    • Facebook
    • X
    • LinkedIn
    • YouTube
    • Instagram
    © 2025 Jaarbeurs
    • Disclaimer
    • Gebruikersvoorwaarden
    • Privacy statement
    Computable.nl is een product van Jaarbeurs